Perşembe 10.04.2014

Enkaza birkaç gün içinde ulaşılabilir

239 kişiyle kaybolan Malezya uçağının kara kutusundan 2 sinyal alındı. Güney Hint Okyanusu'ndan gelen sinyallerle enkaza ulaşılması bekleniyor

Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'dan, Çin'in başkenti Pekin'e doğru uçarken, 8 Mart tarihinde 227 yolcusu ve 12 mürettebatıyla kaybolan uçağın enkazını arama çalışmaları yeni umutlarla sürdü. Güney Hint Okyanusu'ndaki çalışmalar sırasında Avusturalya gemisinin, kaybolan uçağın enkazıyla ilgili denizin dibinden 2 sinyal aldığı bildirildi. Sinyallerin Malezya Havayolları'na ait kayıp MH370 sefer sayılı uçağı kara kutusundan geldiği düşünülüyor. Arama çalışmalarına liderlik yapan eski Avustralya Hava Kuvvetleri Komutanı Angus Houston, yeni sinyallerin ardından arama alanının 75 bin metrekarelik bölgeye düşürüldüğünü duyurdu. Uçağı doğru alanda aradıklarından emin olduğunu vurgulayan Angus Houston "Doğru alanda aradığımızı düşünüyorum fakat birileri gözleriyle enkazı görene kadar hiçbir şeyi onaylamak için hazır değilim" dedi.

EN PAHALI ARAMA

Okyanus Kalkanı isimli arama gemisinin daha fazla sinyal alması durumunda sinyalin nereden geldiğini belirleyebileceğine vurgu yapan Houston, arama alanının daraltılmasından sonra birkaç gün içinde kayıp uçakla ilgili bir şey bulmayı umduklarını ifade etti. Ancak, okyanus tabanına biriken çok kalın alüvyondan dolayı dipte yapılacak aramanın da çok zor olacağını açıklandı. Yeni sinyallerin 4 bin 500 metre derinlikten geldiği tespit edildi. Arama ekipleri ayrıca, kara kutunun pilinin bitmek üzere olması nedeniyle zamanla yarışıyor. Çin'den yapılan açıklamada ise arama çalışmalarına katılan uçakların muhtemel kara kutu sinyallerinin alındığı bölgede okyanus üzerinde yüzen bazı parçalar tespit ettiği duyuruldu. Ancak parçaların kayıp uçak ile ilgisinin olup olmadığı henüz bilinmiyor. Öte yandan MH370 sefer sayılı uçağın enkazına ulaşma operasyonları, havacılık tarihinin en pahalı arama çalışması olacağı açıklandı. 8 Mart'tan bu yana süren çalışmalarda şimdiye kadar 44 milyon dolar harcandı. 2009'da Air France uçağı için toplam 160 milyon dolar harcanmıştı.
'KAÇIRILDI' İDDİASI HORTLADI
Rusya medyası, 32 gündür kayıp Malezya Havayolları'na ait yolcu uçağının kaçırıldığı ve rehinelerin Pakistan'da yerin altında tutulduğunu ileri sürdü. Rusya'nın Sesi radyosunun haberine göre, Rusya istihbarat servisinden otorite sahibi bir kaynak, 'Moskovskiy Komsomolets' gazetesine demecinde, yolcu uçağının "Hiç" lakaplı bir adam tarafından kaçırıldığını iddia etti. Diğer bazı ülkelerin istihbaratlarının da aynı görüşte olduğunu belirtti.

KAÇIRANIN LAKABI "HİÇ"

Radyonun haberinde, adının açıklanmasını istemeyen aynı kaynak, Boeing pilotlarını, içinde toplam 239 kişinin bulunduğu Malaysia Airlines (Malezya Havayoları) şirketine ait MH-370 sefer sayılı uçağı kaçırmaya zorlayan kişinin adının Hiç (lakap) olduğunu, suç ortakları hakkında henüz hiçbir şey bilinmediğini iddia etti. Söz konusu kaynak, "Boeing-777'de bulunan 20 Asyalı özel uzman daha mart ayında Pakistan'daki yeraltı sığınaklardan birine götürüldü. Uzman rehineler arasında bir Japon var. Uçak yolcuları hali hazırda sağ salim ve Afganistan'ın Kandahar şehrinin güneydoğusunda dağlık bir bölgede bulunuyorlar. Bazı ülkelerin istihbaratları da aynı görüşte" dedi. Uçağın kaçırıldığına yönelik iddialar daha önce de gündeme gelmiş ve İran'da olabileceği ileri sürülmüştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.