Pazartesi 08.05.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 08.05.2017

Everest’te 2. rekora kalbi izin vermedi

Everest’e tırmanan en yaşlı dağcı olan Nepalli Min Bahadur Sherchan, 2013’te kaptırdığı unvanını geri almak istiyordu. Ancak 85’lik dağcı son tırmanışta kalp krizi geçirip öldü

Nepal'de yaşayan Min Bahadur Sherchan adlı dağcı, dünyanın en yüksek noktası olan Everest'in zirvesine çıkan en yaşlı insan olmak isterken öldü. 85 yaşındaki Sherchan'ın önceki gün Everest'in eteklerindeki bir dağ kampında fenalaşarak hayatını kaybettiği öğrenildi. Yetkililer, Sherchan'ın otopsi için Nepal'in başkenti Katmandu'ya götürüleceğini ancak yaşlı adamın kalp krizi dolayısıyla öldüğünün düşünüldüğünü açıkladı. 2008'de 76 yaşında Everest'e tırmanan en yaşlı insan rekorunu kıran Sherchan, 2013'te unvanını 80'lik Japon dağcı Yuichiro Miura'ya kaptırmıştı. O günden beri unvanını ele geçirmeyi planlayan Sherchan'ın günde 14-15 kilometre yürüyerek kendisini zinde tuttuğu ve spor yaparak Everest'e tırmanmaya hazırlandığı öğrenildi. 2013'te tekrar Everest'e tırmanmak isteyen Sherchan ekonomik nedenlerle hedefeni ertelemiş, 2014'te de yaşanan çığ felaketinden dolayı da tüm tırmanışlar iptal edilmişti. 2015'teki tırmanışı ise 9 bin kişinin yaşamını yitirdiği Nepal depremi yüzünden iptal olan Scherchan, çok istediği rekoru kırmak için bu yıl tekrar girişimde bulunmuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.