Pazartesi 26.10.2009 13:21
Son Güncelleme: Pazartesi 26.10.2009 15:10

Evrim devam ediyor mu?

Time dergisi, yeni sayısındaki evrime dair makale ile gündemi sarsmaya hazırlanıyor; zira, Eben Harrell’ın makalesi modern Homo Sapiens’in hala evrimleşmekte olduğunu savunuyor.

Amerika'nın önde gelen üniversitelerindeki bilim adamlarının yaptıkları araştırmalara dayanan bu makaleye göre, insanlar bundan on kuşak sonra bir dizi değişikliğe uğrayacak.
Yale Üniversitesi Evrim Biyologu Stephen Stearns, doğal seleksiyon sonucu daha zayıf türlerin yok olmasını günümüzde kadınların doğurganlıklarının azalması ile ilişkilendirdi.
Bu teoriye göre, daha çok çocuğa sahip olan kadınların güçlü özelliklerini çocuklarına aktarma şansı daha fazla. Menopoza girmiş 2000 kadın arasında yapılan araştırmaya göre, kilolu olan kadınların çoğu daha fazla çocuk sahibi; vücut yağı ve kolesterol seviyesi daha düşük kadınların ise çocukları daha az.
Araştırmacılar, bu tür özelliklerin çocuk sahibi olmayı etkilediğini ve nesilden nesile aktarıldığını iddia ediyor. Eğer bu eğilimler hiç değişmeden 10 kuşak boyunca devam ederse, 2300'lü yıllarda kadınlar yaklaşık 2 santim kısalacak ve 1 kilogram daha şişman olacaklar. Ancak, daha sağlıklı bir kalbe sahip olacak ve menopoza yaklaşık bir yıl erken girecek.
Araştırmayı yürüten Evrim Profesörlerinden biri şunları ekliyor: "Evrim çok yavaş ilerleyen bir süreçtir. Büyükannelerimize baktığımızda bu değişiklikleri göremeyiz ancak bu evrimin var olmadığı anlamına gelmez."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.