Pazartesi 30.06.2014 22:07
Son Güncelleme: Pazartesi 30.06.2014 22:07

Facebook'tan gizli test

Facebook'un yaklaşık 700 bin kullancısı üzerinde haberleri olmadan psikolojik bir test uyguladığı ortaya çıktı. Milyonlarca üyesi olan sosyal ağ yoğun eleştiri aldı.

Test dahilinde Facebook'un haber akışını kullanıcıların maruz kaldığı duygusal ifadeleri kontrol edebilmek için değiştirdiği bildirildi. ABD'den Cornell ve California üniversiteleri ile ortak yapılan çalışmada amaç "çeşitli duygulara maruz kalıp kalmamanın insanların gönderi yollamak konusundaki davranışlarını etkileyip etkilemediğini" ölçmek.
Araştırma 2012 yılında bir hafta boyunca 689 bin kullanıcı üzerinde uygulanmış. Araştırmanın sonuçlarına göre haber kaynaklarında daha az olumsuz gönderi gören kullanıcılar daha az sayıda olumsuz gönderi yazıyor. Tersi olumlu gönderiler için de geçerli.
Facebook ise yaptığı açıklamada insanların "bilgilerinin gereksiz yere toplanmadığını" söyledi. Şirket, "Kullanılan hiçbir veri belirli bir kişinin Facebook hesabı ile ilişkili değil" dedi. Ancak araştırmayı eleştirenler yapılış biçimine karşı çıkıyor ve bu tür araştırmaların insanlar üzerindeki olası etkilerine dikkat çekiyor. Sosyal medya kullanıcılarından bazıları Twitter hesaplarını kullanarak araştırmaya tepki gösterdi.
Lauren Weinstein isimli kullanıcı "Facebook kullanıcılarına üzüntü duygusu yaşatmak için onların üzerinde gizlice deney yapmış. Bunun neresi yanlış (!)" yazdı.
İngiliz İşçi Partisi milletvekili Jim Sheridan da olayın araştırılması çağrısı yaptı. Guardian gazetesine konuşan Sheridan, insanların kişisel hayatlarına ait malzemenin manipüle edilmesinin aklına insanların siyasi fikirlerinin de manipüle edilip edilmeyeceği sorusunu getirdiğini söylüyor.
BBC TÜRKÇE

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.