Salı 09.07.2013

Fazla hız kesti inerken çakıldı

San Francisco'da düşen Güney Kore uçağının pilotunun, Boeing 777'ler için henüz lisans almadığı ortaya çıktı. Kara kutuya göre ise kaza nedeni düşük hızda iniş yapmak

ABD'de cumartesi günü San Francisco Havaalanı'na inişi sırasında kuyruğu yere çarparak alev alan ve 2 kişinin öldüğü Güney Koreli Asiana Havayolları'na ait Boeing 777 tipi uçakla ilgili tartışmalar sürüyor. Havayolu şirketinden yapılan açıklamada, kaptan pilot Lee Kangkook'un Boeing 777'leri kullanmak için gerekli olan lisansı alma aşamasında olduğu kaydedildi. Asiana Havayolları Sözcüsü Lee Hyo-min, pilotun daha önce Tokyo, Londra ve Los Angeles'a uçuş gerçekleştirdiğini, ancak San Francisco'ya ilk kez uçtuğunu belirterek, "Kaptan pilot, Boeing 747 tip uçaklarda en az 10 bin saat uçuş tecrübesine sahip. Ancak 777 tip uçakları kullanmak için henüz lisansını almamış olduğu doğru" dedi.

7 SANİYE ÖNCE PİLOTA UYARI

Amerikan ABC televizyonunun havacılık uzmanı John Nance da, Boeing tipi uçakların hepsinde uçuş prensiplerinin hemen hemen aynı olduğunu kaydederek, pilotun lisansını almamış olmasının herhangi bir tehlike yaratmayacağını belirtti. Asiana Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Yoon Young-doo da dün yaptığı açıklamada pilotun uçuş için tecrübesinin yeterli olduğunu vurgulamıştı. Öte yandan uçağın iniş esnasında normalden düşük hızda olduğu da belirlendi. Kara kutu kayıtlarına göre bir kabin görevlisi düşüşten 7 saniye önce pilotu uçağın hızını arttırması konusunda uyarmış. Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu Başkanı Deborah Hersman Washington'da incelenen kara kutunun kendilerine düşüş konusunda net bilgiler verdiğini söyledi. Uçağın iniş esnasındaki hedef hızının 137 knots (158 mil) olduğunu belirten Deborah, çarpma anından 7 saniye öncesine kadar bir anormalliğin bulunmadığını ancak 7 saniye önce bir kabin görevlisinin pilotu arayarak hızın yükseltilmesi gerektiği konusunda uyardığını aktardı. Kayıtlara göre çarpmadan 4 saniye önce ise 'levye sarsıcı' adı verilen düşük hız uyarı sistemi devreye giriyor.

ACİL YARDIM ARACI MI EZDİ?

Kara kutu kayıtlarına göre uçağın iniş sırasındaki hızının, standardın altında olduğunu belirten Deborah, motor gücünün ise yüksek oranda düşürüldüğünü açıkladı. Nitekim bazı görgü tanıkları ve yolcular da uçağın inişe geçerken dikkat çekici bir şekilde alçaktan uçtuğunu ileri sürdü. Bir diğer iddia da yaşamını yitiren Çinli kız öğrencilerden birinin, acil yardım aracı tarafından ezilerek öldüğü yönünde. San Francisco polisi de iddialar üzerine soruşturma başlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.