Çarşamba 19.04.2017 14:10

Fransa'da seçimin sonucunu kararsızlar belirleyecek

Fransa'da bu pazar yapılacak cumhurbaşkanı seçiminde oy kullanabilecek seçmenlerin dörtte birinden fazlası henüz kararını vermemiş görünüyor.

Cevipof ve Ipsos-Sopra Steria'nın 16-17 Nisan'da ortak yaptığı kamuoyu yoklamasına göre, Fransız seçmenlerin yüzde 72'si destekleyeceği adayı belirledi.

Oy vereceği adayda karar kılan seçmenlerin oranı son iki haftada yüzde 6 oranında artış gösterdi.

Toplam 11 bin 601 seçmenin katılımının sağlandığı kamuoyu yoklamasında kararsız seçmen sayısı ise yüzde 28 çıktı. Bu durum, Fransa'da seçimin sonucunu kararsızların belirleyeceğini gösteriyor.

YARIN PROGRAMDA KONUŞACAKLAR
Kararsız seçmen sayısının bu kadar yüksek olması, seçime dört gün kalsa da adayların hala kampanyalar ve televizyon programlarıyla seçmenleri ikna etme şansı bulunduğu anlamına da geliyor.

Cumhurbaşkanı seçimi adayları yarın ulusal bir televizyon kanalının programına çıkarak soruları yanıtlayacak.

İLK TUR 23 NİSAN'DA
Fransa'da 23 Nisan'da yapılacak, 11 adayın yarışacağı cumhurbaşkanı seçiminin ilk turunda salt çoğunluğu geçen olmazsa, ikinci tur en çok oyu alan iki aday arasında 7 Mayıs'ta gerçekleşecek.

Kamuoyu yoklamalarında, aşırı sağcı Ulusal Cephe Partisi'nin adayı Marine Le Pen ve 'En Marche" (Yürüyüş) Hareketi'nin lideri Emmanuel Macron, ikinci tura kalması muhtemel adaylar olarak öne çıkıyor. Onları Cumhuriyetçiler Partisi'nin adayı François Fillon ve aşırı solun adayı Jean-Luc Melenchon izliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.