Perşembe 26.03.2015 09:31
Son Güncelleme: Perşembe 26.03.2015 12:13

Fransa'daki Germanwings kazasında intihar şüphesi

Fransız uzmanlar, 150 kişiye mezar olan Germanwings hava yolu şirketine ait Airbus A-320'nin enkazında inceleme yapıyor. Bu arada New York Times pilotlardan birinin kaza sırasında kokpitte olmadığını iddia etti. Gazeteye konuşan bir soruşturma müfettişi “Dışarı çıkan ve kokpite dönmek isteyen pilot kapıya vurdu cevap alamadı. Daha sert vurdu yine cevap alamadı. Kapıyı kırmaya çalıştı” dedi. Söz konusu iddia, pilotun intihar etmiş olabileceği ihtimalini doğurdu.

PİLOT OKSİJENSİZ Mİ KALDI..?
NE OLDUĞUNU ANLAMADAN ÖLMÜŞ OLABİLİRLER...
HER ŞEY 60 SANİYEDE BİTMİŞ OLABİLİR...
SİVİL PİLOTLAR DA HİPOKSİ EĞİTİMİ ALMALI...

Cevdet ÖZDEMİR-SABAH

Fransa'da 8 dakikada düşen uçakta neler yaşandığı hala sır. Havacılık Tıbbı Derneği Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Çetingüç, 2005'te yaşanan Helios kazasını hatırlatarak "Pilot oksijensiz kalmış olabilir" dedi. Pilotların ve yolcuların, ne olduğunu anlamadan ölmüş olabileceklerine işaret ederek "35 bin feet irtifada eğer oksijen solunmazsa 30 ile 60 saniye arasında bilinç kaybı yaşanabilir" diye konuştu. New York Times, bir askeri yetkiliye dayandırdığı haberinde ses kayıtlarına göre; kokpitten çıkan bir pilotun, daha sonra geri giremediğini ve çarpma anında kokpitte tek pilot olduğunu öne sürmüştü.
Fransa'nın güneyinde düşen Germanwinsg uçağının alçalmaya başladığı ve düşmesi ile arasında geçen 8 dakikada neler yaşandığı hala sırrını korurken,kazayı havacılık tıbbı bakış açısıyla değerlendiren Havacılık Tıbbı Derneği Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Çetingüç,kazanın 2005 yılında yaşanan Helios kazasındaki gibi kabin basıncı kaybına bağlı hipoksi (oksijensizlik) sonucu olmuş olabileceğini belirtti. Havacılık uzmanlarının Germanwings uçağında bir motor arızası olması durumunda uçağın alçalışının çok daha süratli olacağı kanaatini dile getirdiklerini ifade eden Çetingüç "Bir arıza durumunda yakındaki Marsilya meydanına veya deniz üzerine alçalması gerektiği halde, uçağın rotasını hiç değiştirmeden dağlık bölgeye doğru süzülüp çarpması ve bu süreçte pilotların "Mayday" çağrısı da dahil hiçbir telsiz konuşması yapmaması, pilotların bu süreçte uçağa kumanda etmemekte olduklarının göstergesidir"dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.