Perşembe 20.02.2014 10:33
Son Güncelleme: Perşembe 20.02.2014 10:37

Fukuşima'da radyoaktif su sızıntısı

Japonya'da Fukuşima Daiçi nükleer santralindeki yeraltı soğutma havuzlarından birinde yeni bir sızıntının bulunduğu bildirildi.

Japonya'da Fukuşima Daiçi nükleer santralindeki yeraltı soğutma havuzlarından birinde yeni bir sızıntının bulunduğu bildirildi.
Nükleer santrali işleten Tokyo Elektrik Enerji Şirketi (TEPCO), bir vananın yanlışlıkla açık bırakılması sonucu soğutma havuzundan yaklaşık 100 ton radyoaktif suyun sızdığını açıkladı.

TEPCO Sözcüsü Masayuki Ono, litresinde 230 milyon bekerel radyoaktif izotop tespit edilen radyoaktif suyun okyanusa dökülmediğini söyledi.
Sızıntının radyoaktif suyun yanlışlıkla zaten dolu olan bir havuza boşaltılması sırasında meydana geldiğine işaret eden Ono, "Sızan su ile radyoaktif madde bulaşan toprağın temizlenmesi için çalışmalar devam ediyor. Halkımızı böyle bir sızıntı haberi ile yeniden endişelendirdiğimiz için özür diliyoruz" dedi.
Japonya'nın kuzeydoğusunda 11 Mart 2011'de meydana gelen 9 büyüklüğündeki deprem ve ardından oluşan dev tsunami, Fukuşima santralinde radyoaktif sızıntıya yol açarak Çernobil'den 25 yıl sonra dünyanın en büyük ikinci nükleer felaketine neden olmuştu. Üç reaktörün erimesi, radyasyon sızıntısına yol açmış ve bölgede yaşayan 160 bin kişi tahliye edilmişti.
Santralde geçen ağustos ayında da 300 ton radyoaktif su sızmış ve alarm seviyesi 1'den (anomali) 3'e (ciddi olay) yükseltilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.