Perşembe 31.07.2014 23:21

Gazzeli gençlerin savaş çığlığı

İsrail'in Gazze'de operasyonu ile birlikte hayatta kalmaya çalışan birçok Filistinli genç, Twitter'ı adeta bir savaş günlüğüne dönüştürdü.

İsrail'in Gazze operasyonu, sosyal medyada geniş yankı buluyor. Sosyal paylaşım platformları Twitter ve Facebook üzerinden yapılan paylaşımlarla, özellikle Gazze'de yaşayanların seslerini duyurmaları sağlanıyor.

'BU AKŞAM ÖLEBİLİRİM'

Gazze'de yaşayan gençler, Twitter üzerinden saldırılara dair ses, video ve fotoğraf paylaşımlarıyla yaşadıklarını anlatmaya çalışıyor. İsrail, bu hafta içinde saldırılarına hız verdiğinde, Muhammed Suliman Twitter hesabına "Neredeyse tüm hayatım Gazze'de geçti. Savaş bizim için yeni bir şey değil. Ne var ki şu anda en korkunç anlarımızı yaşıyoruz" diye yazdı.
Muhammed Süleyman 20 yaşında. Twitter'da 38 bin takipçisi bulunuyor ve takipçi sayısı giderek artıyor. Süleyman saldırıların sivilleri hedef aldığını ise şu sözlerle anlatıyor: "Hayatta kalabilmeyi umuyorum. Ancak ölürsem, şunu bilin ki ben ne Hamas üyesiyim ne de bir radikal. Canlı kalkan olarak da kullanılmadım, sadece evimdeydim."

"ÜÇ SAVAŞ GÖRDÜM ARTIK YETER"
Yaşadıklarını anlatmaya çalışan ve kısa sürede binlerce kişiye ulaşabilen bir diğer isim ise 16 yaşındaki Farah Baker. 30 bin takipçisi olan Baker, Twitter'da "Benin adım Farah Baker, 16 yaşında bir Gazzeliyim. Doğduğumdan bu yana üç savaş gördüm ve sanırım artık yeter" yazısıyla paylaştığı bir fotoğrafıyla sesini duyurdu.
Farah Baker, evinden kaydettiği bombardıman ses kayıtları, videolarını da paylaşıyor. Farah, gece yarısı gökyüzünü aydınlatan bir bombardıman fotoğrafıyla birlikte yaptığı paylaşımda, yaşadıklarını şu sözlerle anlatmaya çalıştı: "Bunlar benim etrafımda cereyan ediyor. Yazamadan duramıyorum. Bu akşam ölebilirim."

Sosyal medya dünyanın her yerinden insanların Gazze'de neler olduğunu öğrenebilecekleri bir haber kaynağına dönüştü. 'Gazaunderfire' ve 'Israelunderfire' etiketleri, günde yüz binlerce kez kullanılıyor. Henüz teyit edilmemiş olsa da Filistin etiketinin günde 300 bin kez, İsrail'in ise 10 bin kez kullanıldığı ve bunun da tarafların sosyal medyada ne denli destek aldıklarını gösterdiği belirtiliyor.
DW

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.