Pazartesi 29.12.2014
Son Güncelleme: Pazartesi 29.12.2014

Güney Asya'da bir uçak daha kayboldu

Malezya merkezli Air Asia Havayolları'na ait yolcu uçağı Endonezya-Singapur seferi sırasında radardan kayboldu. Düşüş nedeniyle ilgili en kuvvetli teori kötü hava şartları...

Bu yıl bir uçağı kayıplara karışan, bir uçağı da Ukrayna üzerindeyken şaibeli şekilde düşürülen Malezya'dan, hava taşımacılığı adına bir felaket haberi daha geldi. Malezya merkezli Air Asia Havayolları'na ait QZ8501 sefer sayılı uçak, kalkıştan 42 dakika sonra radardan kayboldu. Endonezya'nın Surabaya Havaalanı'ndan Singapur'a gitmekte olan Airbus A320 tipi uçakta 7'sii mürettebat, 162 kişinin bulunduğu açıklandı.
YÜKSELMEK İSTEDİ

Uçağın yerel saatle 06.16'da kaybolduğu, kuleyle son irtibatının ise 06.13'te gerçekleştiği öğrenildi. Kaptan pilotun, son mesajında '"olumsuz hava şartları dolayısıyla güneye yönelmek ve uçuş irtifasını 10 bin 500 metrenin üzerine çıkarmak" için izin istediği kaydedildi. Uçağın son olarak Jakarta'nın kuzeyindeki Belitung Adası civarında görüldüğü belirtildi. Meteorologlar bölgede yoğun fırtına bulutlarının, şiddetli rüzgârın ve şimşeklerin etkili olduğunu söylüyor. Kayıp haberi duyulur duyulmaz, Endonezya, Singapur ve Malezyalı yetkililer harekete geçti. 3 ülkenin arama-kurtarma ekipleri ve ordu güçleri Java Denizi'nde çalışmalara başladı. Bölgedeki balıkçı gemileri de denize açılarak QZ8501'e ait bir iz peşine düştü. Yoğun sis, şiddetli rüzgâr ve havanın kararması, arama-kurtarma çalışmalarına da engel oldu. Uçağın Endonezyalı pilotunun 6 bin 100 saat, Fransa uyruklu yardımcı pilotunun da 2 bin 275 saat uçuş tecrübesi olduğu öğrenildi. 155 yolcunun 16'sının çocuk, birinin ise bebek olduğu açıklandı. Haberi duyan yolcu yakınları Singapur ve Endonezya'daki Changi ve Surabaya havaalanlarına koştu. Öte yandan uçağın kabin ekibinden hostes Hayrinüsa Haydar Fauzi ve host Oscar Desano'nun fotoğrafları yayımlandı. Firmanın sahibi Tony Fernandes "Hepimiz güçlü olmalıyız. Tüm çabamız, yolcular ve mürettebatı kurtarmaya yoğunlaşmış durumda" açıklamasında bulundu. Kayıplara karışan uçağın Airbus şirketinden 6 yıl önce satın alındığı ortaya çıktı. Uçağın son rutin bakımının iki ay önce yapıldığı belirtildi. 13 bin 600 uçuş gerçekleştiren ve 23 bin saat havada kalan uçakta herhangi bir sorun tespit edilmemişti.
2014'te 3'üncü felaket
Malezya merkezli havayolları, 2014'te 3 büyük felaket haberiyle dünya gündemine oturdu. 8 Mart'ta Kuala Lumpur-Pekin seferini yapan MH370 sefer sayılı uçak 239 kişiyle birlikte kayıplara karışmıştı. Sivil havacılık tarihinin en esrarengiz olaylarından biri olarak değerlendirilen uçak kazasına dair henüz herhangi iz bulunamadı. Malezya Havayolları'na ait bir diğer yolcu uçağı olan MH17 ise Kiev taraftarıyla Rusya yanlılarının savaştığı bölgenin üzerinde seyrederken düşürülmüş, 298 kişiye mezar olmuştu. Kiev yanlıları, uçağı ayrılıkçıların düşürdüğünü iddia ederken, Rusya taraftarları suçu Ukrayna ordusuna atıyor.
Şirketin sahibi QPR'ı satın aldı
Air Asia şirketi bölgedeki büyük şehirler arasında gerçekleştirdiği kısa mesafeli ve ucuz uçuşlarıyla tanınıyor. Havayolu şirketinin mottosu ise "Şimdi herkes uçabilir." Şirketin sahibi Hindistan ve Portekiz kökenleri olan iş adamı Tony Fernandes. Malezya'nın en zenginlerinden biri olan Fernandes aynı zamanda İngiltere Premier Ligi takımlarından Queens Park Rangers'ın da hisselerinin büyük bir kısmına sahip. Fernandes aynı zamanda 2011'de Caterham Formula 1 takımını da kurmuştu. Caterham bu yıl İsviçre merkezli bir konsorsiyuma satıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.