Pazartesi 06.07.2009 09:45
Son Güncelleme: Pazartesi 06.07.2009 09:46

Her 6 çocuktan biri klinik obez

İngiltere'de okula başlama çağına gelen her 6 çocuktan birinin klinik düzeyde obez kabul edildiği bildirildi.

Uzmanlar, çok sayıda ebeveynin obezite ile ''tombulluk'' arasındaki ayrımı yapamadığı için çocuklarının kilo sorunu konusunda önlem almakta geciktiği uyarısında bulundu. Uzmanlar ayrıca, toplumun refah düzeyi düşük kesimlerinde ''şişman gettolarının'' oluştuğu uyarısı da yaptı.
Sağlık Bakanlığı istatistiklerine göre, okula başlama çağında fakir bölgelerde altıda biri, zengin bölgelerde de onda biri klinik düzeyde obez olan İngiltere'deki çocukların, beşte biri de orta okula başlama çağına gelindiğinde klinik obezite seviyesinde şişmanlamış oluyor.
Refah düzeyinin şişmanlık üzerindeki etkisini çarpıcı biçimde ortaya koyan istatistiklere bakıldığında, refah seviyesinin düşük olduğu Stockton on Trent bölgesinde her 6 çocuktan birinde obezite görülebildiğini belirten uzmanlar, bu oranın zenginlerin yaşadığı Batı Sussex bölgesinde ise 25'te bire kadar gerilediğine işaret etti.
Uzmanlara göre, bu farkın ortaya çıkmasında refah düzeyi düşük bölgelerdeki eğitimsiz genç anne-babaların, çocuklarının beslenmesi konusunda fazla bilgiye sahip olmamaları etkili oluyor. Bu kesimlerin, çocukları şeker ve yağ içeriği yüksek, ucuz hazır gıdalarla beslediği kaydediliyor.
Çocukluğunda obezite problemi olanlarda ileri yaşlarında kalp, şeker ve kanser gibi hastalıkların görülme oranı artıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.