Perşembe 16.07.2009
Son Güncelleme: Perşembe 16.07.2009

Hiroşima'nın tanığı ünlü Japon modacı

Ünlü Japon modacı Issey Miyake, ABD Başkanı Barack Obama'yı Hiroşima'ya davet etti. Miyake daveti, ABD'nin en saygın gazetelerinden New York Times'ta yazdığı bir yorumda yaptı. Miyake, yazısında 6 Ağustos 1945'te Hiroşima'ya atılan atom bombasının patladığı ana 7 yaşında tanık olduğunu ifade etti.

BARIŞ KÖPRÜSÜ

Hiroşima'da, Obama'yı saldırının 64'üncü yıldönümü törenleri için kente davet etmek isteyen bir kampanyanın yürütüldüğünü yazan Miyake, bu davetin kabul edileceğini umduğunu belirtti. 71 yaşındaki tasarımcı yazıda, "Obama, Hiroşima'daki Barış Köprüsü üzerinde yürüse, bu, hem gerçek hem de nükleer tehdit korkusu nedir bilmeyen bir dünya yaratma yolunda sembolik bir adım olur" ifadelerini kullandı. Ünlü modacı, patlama anında neler yaşadığını da ilk kez yazıya dökmüş oldu. "Atom bombasından kurtulan tasarımcı" diye damgalanmamak için daha önce bu konuyla ilgili hiçbir açıklamada bulunmayan Miyake yazısında o anı şöyle anlattı: "Gözlerimi kapadığımda, hâlâ kimsenin tecrübe etmemesi gereken şeyler görüyordum. Parlak bir kırmızı ışık, hemen sonra kara bulut, insanların her yöne umutsuzca koşarak kaçmayı denemeleri. Bunların hepsini hatırlıyorum." Miyake'nin annesi saldırıdan üç yıl sonra maruz kaldığı radyasyondan dolayı hayatını kaybetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.