Çarşamba 08.01.2020 10:02
Son Güncelleme: Çarşamba 08.01.2020 10:14

IKEA’ya 46 milyon dolar ölüm cezası

İsveçli mobilya devi IKEA, ABD'de iki yaşındaki bir çocuğun ölümüne yol açan şifonyer nedeniyle aileye 46 milyon dolar (275 milyon lira) ödemeyi kabul etti. 2 yaşındaki Jozef Dudek (2), Mayıs 2017'de IKEA tarafından üretilen şifonyerin devrilmesi sonucu hayatını kaybetmişti. Rekor tazminat üzerine şirket sözcüsü, "Hiçbir anlaşma, aile ve dahli olanlar açısından bizi buraya taşıyan trajik olayları düzeltemez, bu davanın anlaşmaya varması konusunda memnunuz" dedi.

ABD'nin California eyaletinde 2017 yılında yaşanan kazada 2 yaşındaki Jozef Dudek, IKEA'nın ürettiği bir şifonyerin altında kalarak öldü. Kazanın ardından anne Joleen ve baba Craig Dudek, Philadelphia'da dava açtı. Dudek ailesi, 32 kiloluk Malm modeli şifonyerin devrilerek çocukların yaralanması ya da ölümüne yol açtığı bilindiği halde şirketin duvara monte edilmesi konusunda bir uyarıda bulunmadığını, dolayısıyla bir ihmalin söz konusu olduğunu savundu.

TOPLAMA KARARI ALINMIŞTI

IKEA, 2016 yılında da çocukları şifonyer altında kalıp ölen üç aileyle 50 milyon dolarlık uzlaşmaya gitmişti. Şirket 2016 yılında Malm tipi şifonyerleri, önce duvara sabitlemek için bedava teçhizat dağıtmış, sonra da bu şifonyerleri toplama yoluna gitmişti. Ancak aile kendilerine bu yönde bir uyarı gelmediğini belirtti. Dudek Ailesi ile uzlaşma yoluna giden IKEA, 46 milyon dolar (275 milyon TL) tazminat ödeyecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.