Cumartesi 13.06.2009 10:01
Son Güncelleme: Cumartesi 13.06.2009 10:04

İngilizce’nin 1 milyonuncu kelimesi

Her geçen gün yeni eklenen kelimelerle zenginleşen İngiliz dilindeki 1 milyonuncu kelimenin 'Web 2.0' olduğu bildirildi.

ABD'nin Teksas eyaletinde kurulu Global Language Monitor adlı dil takip şirketi tarafından yapılan açıklamaya göre İngilizce'ye günde ortalama 14.7 ya da her 98 dakikada yeni bir kelime ekleniyor. Dil takip şirketi, yazılı ve elektronik medyada kelime ve deyimlerin ne kadar sıklıkla kullanıldığını takip için matematiksel bir formül kullanıyor.
Yapılan takibe göre araştırma yapıldığında Web 2.0, 25 binin üzerinde karşımıza çıkıyor. Bunun neticesinde şirket, gelecek nesil internet uygulamalarını tanımlayan 'Web 2.0'ın 1 milyonuncu kelime olmaya resmi olarak hak kazandığını belirtti. Bir milyon birinci kelime ise birkaç ay içerisinde trilyon dolarlık servetleri eritmesiyle bilinen 'Financial Tsunami - Finansal Deprem Dalgası' oldu.
GLM, Web 2.0'ı, 1 milyonuncu kelime olarak açıklamasına rağmen bazı dilbilimciler İngilizce'deki kelimeleri bilimsel olarak saymanın mümkün olmadığını söyleyerek bu kararı saçma olarak niteledi ve karşı çıktığını açıkladı.
Dile en son eklenen kelimeler arasında Hintçe'den gelen ve zafer ya da başarıyı ifade eden 'Jai Ho' ve yine Oskar ödüllü filme konu olan ve gecekondu mahallesinde yaşayan çocukları tarif eden 'Slumdog' sayıldı.
Kaynaklara göre 1960'ta yaklaşık 250 milyon kişi İngilizce konuşurken bugün anadil, ikinci dil ya da iş dili olarak İngilizce konuşanların sayısı 1.5 milyarı aşıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.