Pazartesi 15.09.2014

İskoçya'nın kaderini kararsızlar belirleyecek

İngiltere'yle İskoçya arasındaki 307 yıllık beraberliğin devam edip etmeyeceğini belirleyecek referanduma 72 saat kala, tarafların kampanyaları doruk noktasına ulaştı. Kamuoyu araştırması yapan kimi şirketler "evet"çileri, kimi şirketler de "hayır"cıları önde gösterirken, düğümü kararsızların çözeceği söyleniyor. İskoçya Bölgesel Hükümeti Başbakanı Alex Salmond, "Bu, ömürde bir kez gelebilecek bir fırsat" diyerek halktan "evet" oyu istedi. İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth ise referandum için "Umuyorum ki halk geleceği konusunda çok dikkatli düşünecektir" dedi. Bu arada İskoçya'nın Glasgow kentindeki bağımsızlık destekçileri, İngiliz yayın kuruluşu BBC'yi taraflı yayın yaptığı gerekçesiyle protesto etti. İskoçlar, bağımsızlık karşıtı yayın yaptığını söyledikleri BBC'nin önüne, deneyimli politika editörü Nick Robinson'ın görevden alınmasını talep eden bir pankart bırakıldı. 18 Eylül'deki referandumdan 'evet' oyu çıkarsa, birliğin 309'uncu yıldönümü olan 24 Mart 2016'da, İskoçya, Birleşik Krallık'tan resmen ayrılacak.
BAĞIMSIZLIK GELİRSE:
Bağımsızlık yanlıları ülkenin anayasal monarşiyle yönetilip, 2'nci Elizabeth'e kraliçe demeye devam etmek istiyor. Fakat her ne kadar Avrupa Birliği'ne (AB) üye olmak isteseler de AB'den gelen açıklamalar yakın dönemde bunun mümkün olmayacağı yönünde. Devletin borçları paylaştırılacak, fakat yeni İskoçya'nın sterlin kullanıp kullanmayacağı konusu hâlâ belirsiz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.