Cuma 31.07.2009 12:23
Son Güncelleme: Cuma 31.07.2009 12:25

İsrailliler "one minute"i çabuk unuttu

Başbakan Tayyip Erdoğan'ın Davos'ta İsrail Cumhurbaşkanı Şimon Peres'e gösterdiği tepkinin ardından Türkiye'ye gelmekten vazgeçen İsrailli turistler, yaz ayları gelince bu kararlarını unuttu.

İsrail'den Türkiye'ye gelen turist sayısında Mayıs ve Haziran aylarında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla düşüş yaşanırken, geçtiğimiz hafta içinde gelen turist sayısının ise bir önceki yılın aynı dönemine göre artış gösterdiği bildirildi.
İsrailli seyahat acentesi Holiday Lines'ın CEO'su Arnon Englander, "Geçtiğimiz yıl Temmuz ayı ile bu yılki Temmuz ayı arasındaki yüzde 25 - yüzde 30'luk açık, geçtiğimiz haftalarda kapandı." dedi. Englander, İsrail'de yayınlanan Haaretz gazetesinde yer alan açıklamasında İsraillilerin grup halinde Antalya'ya gitmeye başladıklarını söyledi.
Sadece geçtiğimiz hafta Türkiye'ye 2 bin 500 turistin uçtuğu ve bu rakamın 2008'in aynı dönemine oranla 150 kişi daha fazla olduğu belirtildi. Önceki gün de İsrail Ben Gurion Havaalanı'ndan Türkiye'ye 26 uçak kalkığı kaydedildi.
Davos'ta yaşanan hadisenin ardından, İsrailli turistlerin sayısında ciddi oranda düşüş olmuştu. Mayıs ve Haziran aylarında Türkiye'ye gelen turistlerin sayısı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 56 ila yüzde 58 oranlarında düşmüştü.
Öte yandan bazı seyahat acenteleri ise boykotun bitmiş olduğunu düşünmüyor. Walla Tours'un CEO'su Ariel Atias, turist rakamlarının bir önceki yıla göre hâlâ düşük olduğunu belirtti. Turizm sezonunun açılmasıyla birlikte bir artış olduğunu kabul eden Atias, ancak yine de turist sayısında yüzde 15'lik bir düşüş olduğunu dile getirdi.
İsrailliler, Ocak 2009'un sonlarına doğru tatil için Türkiye'ye gitmekten vazgeçmeye başlamışlardı. Davos olayının ardından toplu bir boykot kararı olmasa da İsrailliler tercihlerini Yunanistan gibi başka ülkelerden yana kullanmışlardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.