Salı 08.09.2015 16:47

İsveç'te 16 bin kilise binası...

Geçen yıl 940 bin üyesini kaybeden İsveç Kilisesi, ekonomik sorunlardan kaçınmak için 16 bin kilise binasını satışa çıkarabileceğini açıkladı

Üye sayısının son 20 yılda ciddi şekilde azalması nedeniyle ekonomik krizde olan İsveç Kilisesi'nin 16 bin kilise binasını satışa çıkarabileceği bildirildi.
İsveç resmi haber ajansı TT'nin haberine göre, İsveç Kilisesi'ne üyelik oranı, 20 yıl önceye göre neredeyse yarı yarıya düştü.
İsveç Kilisesi Ekonomi Sorumlusu Lars Johnsson, 20 yıl öncesine kadar halkın yüzde 86'sının kiliseye üye olduğunu, bu oranın bugün yüzde 45'lere gerilediğini söyledi.
Kendilerini 2030 yılında ekonomik açıdan büyük risklerin beklediğine işaret eden Johnsson, üye kaybının bu hızla devam etmesi durumunda, çok yakın gelecekte 16 bin kilise binasını satışa çıkarılabileceklerini belirtti.
Kira bedellerinin son 3 yılda yüzde 50 arttığını ifade eden Johnsson, bu süre zarfında kira giderlerini ödeyemeyen yüzlerce kilise binasının satıldığını hatırlattı.
İsveç Kiliseler Birliği sorumlusu Henrik Lindblad da havaların soğumasıyla kiliselerde ayin yapılan büyük salonları ısıtmakta maddi açıdan sıkıntı çektiklerini açıklamıştı.
İsveçlilerin artık kiliselere gitmediğinden yakınan Lindblad, üyelerin bile kiliselere uğramadığını, 2014 yılında 940 bin kişinin kilise üyeliğini bıraktığını dile getirmişti.
Başkent Stockholm'de bulunan tarihi St. Paul Kilisesi, 6 ay önce 3,5 milyon avroya Stockholm Büyükşehir Belediyesine satılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.