Pazar 31.05.2015
Son Güncelleme: Pazar 31.05.2015

Kalp krizine karşı çipli önlem

Deri altına yerleştirilen 14 milimlik çip, hastanın kalp krizi geçirmesinin yüksek ihtimal olduğu durumlarda akıllı telefonla doktorunu uyarıyor

İsviçre'deki Lausanne Federal Politeknik okulu tarafından geliştirilen bir çip uzun dönem boyunca tedavi altında olan hastaların sağlık durumunu anında doktorlarına iletiyor. Boyu ise sadece 14 milimetre olan çip derinin altına yerleştiriliyor ve hastaların kalp krizi geçirmesinin yüksek ihtimal olduğu durumlarda doktorlarını uyarıyor. Akıllı telefon ile bluetooth sayesinde iletişim kuran olan çip hastanın kalp ritmi, kan şekeri ve kolesterol gibi sağlık verilerini doktorlarına gönderiyor. Bu sayede doktorlar, olası bir kalp krizi riskine karşı hastaya önceden müdahale edebiliyor.
KANSERE KARŞI DA ETKİLİ
Çip ayrıca kanser belirtilerini de tespit edebiliyor. Cihazın tüm bu sağlık verilerini tespit eden 5 biyosensörü bulunuyor. İsviçre'de test edilen cihaz, hastaların sık sık kontrol için doktora gitme gereğini de ortadan kaldırıyor. Lausanne Federal Politeknik Okulu'ndan araştırmacılar çipin kalp krizine neden olan bir molekülü krizden 4 ila 5 saat öncesinde tespit edebildiğini söylüyor. Çip projesinde yer alan araştırmacılardan Giovanni de Micheli,"Hasta test olup olmaması gerektiğini hatırlamasına gerek kalmıyor ve test otomatik olarak yapılmış oluyor" diyerek cihazın yapılması gereken testleri gecikmemesini de sağladığını vurguluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.