Salı 26.03.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 26.03.2014

Kara kutu için zamanla yarış

18 gün sonra denize düştüğü yer tespit edilen Malezya uçağına ait iki kara kutu bir ay sinyal gönderebiliyor. Arama için zamanla yarış dün başladı

Kuala Lumpur-Pekin seferi yaptığı sırada Hint Okyanusu'nun güneyinde 227 yolcu ve 12 mürettebatıyla birlikte kaybolan Malezya Havayolları'na ait MH370 sefer sayılı Boeing 777 tipi uçağın akibeti 18 gün sonra ortaya çıktı. İngiliz teknoloji firması Immarsat'ın doppler matematik tekniği kullanarak uçağın düştüğü yeri tespit etmesinden sonra bölgede görevli 7'nci ABD donanması gemileri ve Avustralya donanmasının operasyon gemisi Ocean Shield olay yerine hareket etti.
FIRTINA ENGEL OLUYOR
Şimdi hedef uçağın kuyruk kısmında bulunan ve biri uçuş bilgilerini diğeri kokpitteki sesleri kaydeden iki kara kutuya ulaşmak. Ancak kara kutudaki sinyali çalıştıran bataryanın 30 günlük ömrünün her geçen gün daha da kısalması yetkilileri zaman konusunda endişelendiriyor. Özellikle bölgede etkili olmaya başlayan Gillian Tropik Fırtınası nedeniyle dün çalışmalara ara verilmesi arama çalışmaları için süreyi daha da kısalttı.
6 BİN METREYE İNECEK
Peki kara kutu nasıl bulunacak? Biri Ocean Shield gemisi, diğeri ABD donanmasına ait gemide bulunan iki sinyal dedektörü bölgede aramalar için kullanılacak. Üzerlerinde 1 metrelik bir mikrofon bulunan cihazlar suyun 6 bin metre altına kadar inebilen kabloyla gemilerin arka kısmından denize indirilecek.
2'NCİ AŞAMA SONAR
Cihazlar kara kutu sinyalini 3 bin km uzaktan duyma ve bin 500 km uzaktan emerek kaydetme özelliğine sahip. 3 gün içinde bölgeye varması beklenen Ocean Shield gemisi her yarım saniyede bir bilgi gönderen cihazdan kara kutuyu bulma konusunda yeterli bilgi edinemediği takdirde çalışmalarda ikinci aşama olan deniz yatağına ses dalgaları göndererek sonar aramaya geçilecek. Uzmanlar arama çalışmalarının uçak enkazının tespit edilmesine rağmen 2009'da Rio-Paris seferini yaparken kaybolan, yeri tespit edilmesine rağmen ancak 6 gün sonra enkaz parçası bulunan Air France uçağındaki gibi zor geçebileceğini de söylüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.