Giriş Tarihi: 7.3.2013 17:22 Son Güncelleme: 7.3.2013 17:24

Karanlık çağı aydınlatan mumya

Bilim adamları, yaklaşık 800 yıl önce otopsi yapılmış bir insanın kalıntılarını buldu.

"Archives of Medical Science" dergisinde yayımlanan çalışmaya göre, yetişkin bir erkeğe ait kafatasının üst kısmı şaşırtıcı derecede ileri tıbbi teknikler kullanılarak açılmış ve beyni incelenmek üzere çıkarılmış.
Fransa'daki R. Poincare Üniversite Hastanesi'nden Dr. Philippe Charlier tarafından yapılan radyokarbon tarihleme testi, kalıntının M.S. 1200-1280 yıllarına ait olduğunu gösterdi.
Charlier, otopsiyi yapanların renk vererek dolaşım sistemini incelemek için atardamarları balmumu, kırmızı cıva ve kireçten oluşan bir karışımla doldurduğuna işaret etti.
Keşif, Karanlık Çağ olarak da bilinen Ortaçağ'da tıp biliminin sanılandan çok daha ileri olduğunu ortaya çıkardı.
Cesedin, mumyalanması için kullanılan maddeler sayesinde çok iyi korunduğunu belirten Charlier, kızıl sakalı olan erkeğin bir tür kemik iltihabı olan osteoartritten muzdarip olduğunu söyledi.
Sadece omuzdan yukarısı bulunan cesedin, bedeni gömülmek üzere yakınları tarafından alınmayan bir akıl hastası, mahkum ya da yoksula ait olduğu sanılıyor.
Avrupa'da bulunan en eski kadavra olarak nitelenen kalıntı, Paris'teki Tıp Tarihi Müzesi'nde sergilenecek.
İlk bilimsel otopsi çalışmalarının M.Ö. 3. yüzyılda Mısır'ın İskenderiye kentinde yapıldığı tahmin ediliyor.
Batı dünyasındaki ilk otopsi çalışmaları ise 13. yüzyılda İtalya ve Fransa'da yapılmış.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.