Cuma 30.05.2014
Son Güncelleme: Cuma 30.05.2014

Malezya uçağı yanlış yerde arandı

Tüm aramalara rağmen izine rastlanamayan Malezya Havayolları'na ait yolcu uçağının, daha önce düştüğü belirtilen Hint Okyanusu'nda olmadığına karar verildi

Kuala Lumpur-Pekin seferini yaparken 8 Mart Cumartesi günü 227 yolcu ve 12 kişilik mürettebatıyla kaybolan ve tüm aramalara rağmen izine hâlâ rastlanamayan MH370 sefer sayılı Malezya uçağının düştüğü belirtilen Hint Okyanusu'nda olmadığı açıklandı. Avustralya Ulaşım Güvenlik Bürosu (ATSB) ve Ortak Ajans Koordinasyon Merkezi'nden (JACC) yapılan açıklamada; daha önce kayıp uçaktan verildiği zannedilen sinyallerin geldiği bölgede yapılan aramalarda herhangi bir bulguya rastlanmadığı ve bundan dolayı uçağın düştüğü yerin belirlenen bölge olmadığına karar verildiği belirtildi. JACC, 7 Nisan'da Avustralya gemisi Okyanus Kalkanı tarafından bölgeden alınan sinyallerin 2 saatten fazla devam ettiği ve bu sinyallerin insan yapımı bir kaynaktan olma ihtimalinin yüksek olduğu kaydedildi. İlk sinyalden 2 gün sonra alınan iki sinyalin ise 5 ila 7 dakika sürdüğü eklendi.

'YÖNETİM İSTİFA ETSİN'

ABD Deniz Kuvvetleri Okyanus Mühendisliği Müdür Yardımcısı Michael Dean'in CNN'de yayımlanan, sinyallerin kayıp uçakla ilgisinin olmadığı açıklaması üzerine JACC, okyanus dibinde araştırma yapan insansız denizaltı Bluefin-21'in kayıp uçakla ilgili hiçbir bulguya rastlamadığını doğruladı. Öte yandan Malezya Havayolları çalışanları, eleştirilerin hedefi olan şirketlerinin üst düzey yöneticisi Ahmet Cuhari Yahya'yı istifaya çağırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.