Giriş Tarihi: 14.3.2014 17:41

Kayıp uçakla ilgili hayrete düşüren iddia!

Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'dan Çin'e giderken yedi gün önce kaybolan Malezya Havayolları'na ait yolcu uçağı için sürdürülen arama çalışmaları, Hint Okyanusu'na doğru genişletildi.

Amerikalı yetkililerin, kayıp uçağın hava kontrol kulesi ile son görüşmesinden sonra yaklaşık dört saat daha uçmaya devam ettiğini ileri sürmesinin ardından Hint Okyanusu'na keşif ekipleri gönderildi.
Pentagon da arama çalışmalarına katılması için savaş gemisi USS Kidd'i Hint Okyanusu'na yönlendirdi.
Dün söz konusu iddiaları reddeden Malezya Savunma Bakanı Hişamuddin Hüseyin, bugün düzenlediği basın toplantısında, uçak hala bulunamadığı için arama çalışmalarının Malakka Boğazı, Andaman Denizi ve Hint Okyanusu'na doğru genişletildiğini açıkladı.
Hava Kuvvetleri Komutanı General Rodzali Daud ise Boeing 777 yolcu uçağının yarımadanın doğusunda kayıplara karışmasından 45 dakika sonra askeri radarın Malezya'nın batısından sinyal aldığını doğruladı.
Malezya basınında ise radar verilerinin kayıp uçağın Ortadoğu ve Avrupa yönünde uçtuğunu gösterdiğini ileri süren haberler yer alıyor.
Kule ile son görüşmesi sırasında uçak, Malezya'nın doğu kıyılarından 145 kilometre uzakta, 10 bin metre irtifada Vietnam'a doğru ilerliyordu. Radar verilerine göre uçak, daha sonra burnunu batıya çevirip Endonezya'nın Açe eyaletine doğru rotasını değiştirmiş. Veriler, uçağın Tayland'ın Puket Adası'na doğru kuzeybatıya hareket ettiğini gösteriyor.
Wall Street Journal gazetesi, rutin bakım programları çerçevesinde uçağın motorundan alınan verilerin otomatik olarak izlendiğine ve kuleye iletildiğine işaret emiş, Amerikan terörle mücadele uzmanlarının pilotun ya da bir yolcunun uçağın yerinin bulunmasını engellemek için radyo vericililerini kasten kapatmış olabileceğinden şüphelendiklerini yazmıştı.
Bu arada uçaktaki iki iletişim sisteminin 14 dakika arayla kasıtlı olarak kapatıldığı ileri sürüldü.
Adının açıklanmasını istemeyen Amerikalı yetkililer, ilk sistemin pilotun kule kontrol ile son görüşmesinden hemen sonra yerel saatle 01.07'de, ikinci sistemin ise 01.21'de kapandığını iddia etti.
Uçağın motorlarından gelen veriler ise son görüşmeden sonra dört saat daha uçtuğunu gösteriyor. Uçağın irtifasını ve hızını da gösteren kayıtlara göre, İngiliz Immarsat telekomünikasyon şirketinin uydularına gönderilen son veri, uçak hala 10 bin metre irtifada, su üzerinde uçarken gelmiş.
Malezya Havayolları'na ait Boeing 777, cumartesi günü Kuala Lumpur'dan Pekin'e giderken 227 yolcusu ve 12 mürettebatı ile radardan kaybolmuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.