Pazartesi 01.06.2015 15:27

Malezya Havayolları `fiilen` iflas etti!

Malezya Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Christoph Mueller, "fiilen iflas ettiğini" belirttiği şirkette yeniden yapılanmaya gidileceğini ve 6000 kadar kişinin işine son verileceğini bildirdi.

Malezya Havayolları, geçen yıl yaşadığı iki felaketin ardından kamulaştırılmıştı. Şirketin 20 bin çalışanı var.Christoph Mueller'in Mayıs'ta iş başına gelmesinden sonra şirkette bu değişimler, aslında bekleniyordu.
Mueller, düzenlediği basın toplantısında, "Fiilen iflas noktasındayız. Şirketin performansındaki düşüş 2014'teki trajik olaylardan çok daha önce başlamıştı." dedi.
Malezya Havayolları normal uçuşlarını sürdürüyor.Geçen yıl Mart'ta Malezya Havayolları'nın bir uçağı 239 yolcu ve mürettebatıyla birlikte kaybolmuştu. Bundan dört ay sonra da başka bir uçak Ukrayna hava sahasındayken, karadan havaya fırlatılan bir füzeyle düşürülmüş uçaktaki 298 yolcu ve mürettebat can vermişti.
Bu iki felaket, bir süredir zaten zor durumda olan ve bölgedeki güçlü rekabet yüzünden yıllardır zarara uğrayan havayolu için bardağı taşıran son damla olmuştu.
Malezya havayollarının 1 Eylül'de yeniden markalandırmaya gitmesi planlanıyor. Christoph Mueller, bazı piyasalarda Malezya Havayolları adının yıprandığını kabul etti ama sonbaharda şirketin adının ve logosunun değiştirilip değiştirilmeyeceğini belirtmedi.
Malezya Havayolları, 2015'te şirketteki "kanamanın durdurulmasını" hedefliyor; gelecek yıl yeniden istikrar sağlamayı ve 2017'de yeniden büyümeye geçmeyi planlıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.