Pazar 05.01.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 05.01.2015

Mars robotu 'bunadı'

NASA'nın Mars'a gönderdiği "Fırsat" adlı robot arızalandı. Topladığı verileri belleğinde depolayamayıp silen robot için uzmanlar "hafızasını kaybetti" dedi

NASA'nın 2004'te Mars'a gönderdiği "Opportunity" (Fırsat) isimli robotun hafızasını kaybettiği açıklandı. Yetkililer yaklaşık 10 senedir Mars gezegeninden NASA merkezine bilgiler yollayan robotun belleğinde donanıma bağlı teknik bir arızanın çıktığını bildirdi. Robotun proje yöneticisi John Callas, konuyla ilgili yaptığı açıklamasında "Fırsat"ın aldığı verileri depolayan iki hafızasından birinin çöktüğünü ve yakın zamanda gözlemlediği verilerden çoğunun silindiğini ifade etti. Teknik arızanın 6 aydır sürdüğünü belirten Callas, mevcut durumda Mars'taki gözlemlerin, veri depolayamayan ve sadece görüntü aktarımını sağlayan geçici bellek üzerinden yapılabildiğini söyledi.
ARIZA YAŞLANDIRDI

Bellekte meydana gelen problemden ötürü robotun bir nevi hafıza kaybı yaşadığını dile getiren John Callas, bu arızanın robotun diğer fonksiyonlarına da zarar vererek Fırsat'ı yaşlandırdığını da açıklamalarına ekledi. Sorunun çözümü içinse yazılım mühendisleri, robotun sistemine girerek birinci bellek fonksiyonunu silmeyi deneyecekler. NASA'nın Mars'a gönderdiği ilk robot olan Opportunity, gezegendeki çok sayıda göktaşı ve kraterin görüntüsünü dünyaya yollamıştı. NASA 2011'de "Curiosity" (Merak) isimli başka bir keşif robotunu daha Mars'a göndermişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.