Pazartesi 16.06.2015
Son Güncelleme: Salı 16.06.2015

Matematikçiler sırrı çözdü

Kayıp Malezya uçağı için matematikçiler, şu tezi savunuyor: "90 derecelik açıyla burun üstü çakılınca gövde tek parça kaldı ve birkaç saniyede okyanusun dibine çöktü"

Katar'daki Teksas A&M Üniversitesi'nden matematikçiler, sivil havacılık tarihinin en gizemli olaylarından birine ışık tutan bir teori ortaya attı. Bilim insanları, Malezya'dan Çin'e doğru yola çıktıktan 20 dakika sonra kaybolan uçağın, burun üstü denize çakıldığı tezini dile getirdi. Bu senaryoya göre; MH370 sefer sayılı uçak, içindeki 239 kişiyle birlikte Hint Okyanusu'nun dibinde yatıyor.
'YATAY DÜŞSE PARÇALANIRDI'

8 Mart 2014'te kaybolan uçağı arama çalışmaları, birçok ülkenin katılımıyla yürütülen operasyonlara rağmen herhangi bir sonuç vermedi. Bu süre boyunca da komplo teorisyonleri boş durmadı. "Uzaylılar kaçırdı", "Teröristler sakladı" ve "Yolcuları bilimsel deneylerde kullandılar" gibi senaryolar sosyal medyada bolca paylaşıldı. Teksas A&M Üniversitesi'nden bir ekip, konuyla ilgili bilimsel bir çalışma yürüttü. Prof. Goong Chen'e göre; uçak yatay bir açıyla denize düşseydi kesinlikle parçalanırdı. Gövdeden kopan parçalar su yüzüne çıkar ve arama ekiplerinin dikkatini çekerdi. Boeing 777 tipi uçağın denize 90 derecelik açıyla çakıldığını öne süren Chen, "Böylelikle gövde tek parça kaldı ve birkaç dakikada suyun dibini boyladı" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.