Çarşamba 10.03.2010 11:12
Son Güncelleme: Çarşamba 10.03.2010 11:12

Mekikler emekliye ayrılacak mı?

Amerikan uzay kurumu NASA, bu yılın sonunda hizmet dışı kalması öngörülen üç Amerikan uzay mekiğinin uçuşlara devam etmesinde hiçbir teknik sorun bulunmadığını bildirdi.

NASA'nın uzay mekiği programı sorumlusu John Shannon, ancak tek sorunun maliyet olduğunu belirterek, NASA'nın bu üç uzay mekiğini uçsunlar ya da uçmasınlar hazır tutmak için ayda 200 milyon, yılda da 2,4 milyar dolar harcadığını kaydetti.
Shannon, Discovery uzay mekiğinin 5 Nisan'da Uluslararası Uzay İstasyonu'na (UUİ) yapacağı sefer nedeniyle düzenlediği basın toplantısında, asıl sorunun NASA ve ülkenin bu maliyete vereceği yanıt olduğunu söyledi.
5 Nisan'daki seferden sonra, 29 yıldır hizmette bulunan mekiklerin üç kez daha uçmaları ve emekliye ayrılmaları öngörülüyor. İlk mekik Nisan 1981'de fırlatılmıştı.
Başkan Barack Obama'nın, Ocak sonunda Kongre'ye sunduğu 2011 bütçe tasarısında mekiklerin uçuşlarına 30 Eylül 2010'da son verileceğini teyit etmesine karşılık, birçok Kongre üyesi, UUİ'ye astronotların gönderilmesinde ABD'nin Soyuz füzelerine bağımlı kalacağı sürenin kısaltılması için mekiklerin daha uzun süre faal tutulmalarını istiyor.
ABD'nin UUİ'ye astronot taşıyacak yeni bir fırlatma sisteminin 2015'ten önce hazır olması beklenmiyor. Vazgeçilen Constellation uzayı keşif programındaki Ares 1 fırlatma sistemi projesinin de terk edilmesiyle bu tarih iyice belirsiz hale geldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.