Giriş Tarihi: 10.7.2013 10:35 Son Güncelleme: 10.7.2013 13:40

Nükleer kamikaze hayatını kaybetti

Japonya'nın kuzeyini vuran 9.0 şiddetindeki depremin tetiklediği tsunamide zarar gören Fukuşima Nükleer Santrali'nde hayatını riske eden nükleer kamikazelerden Masao Yoshida, yemek borusu kanserinden dolayı yaşamını yitirdi.

Masao Yoshida, nükleer santralin aşırı ısınıp radyasyon sızdırması ve ardından patlamasını engellemek için çalışan mühendislerin başı olarak santralde görev yapıyordu. Radyasyon afeti sırasında başbakanlık yapan Naoto Kan, Yoshida'nın ölümünden duyduğu üzüntüyü dile getirerek, "Kararlılığı ve liderliği önünde eğiliyorum." ifadelerini kullandı. Yoshida, nükleer santraldeki görevinden Aralık 2011'de ayrılmıştı. TEPCO CEO'su Naomi Hirose, afet sırasında Yoshida'nın çalışanları bir araya getirip çalışmaları için cesaretlendirdiğine dikkat çekerek, "Krizi kontrol altına almak için hayatını riske attı." diye konuştu. Nükleer santrali işleten TEPCO, Yoshida'nın ölümünün felaket sırasında sızan radyasyonla ilişkisi olmadığını açıkladı.
Masao Yoshida, Fukuşima'daki kriz sırasında kendi başına kararlar verip üsten gelen emirleri uygulamadığı için TEPCO ile sorunlar yaşamıştı. Yoshida, tsunami sonrası santralin soğutma sisteminin devre dışı kalması nedeniyle reaktöre deniz suyu pompalamaya başlamıştı. Ancak böyle bir adımın nükleer bir reaksiyonu tetikleyebileceği endişesiyle Yoshida eleştirilmiş ancak daha sonra durumun daha da kötüleşmesini engellediği gerekçesiyle takdir edilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.