Çarşamba 17.06.2015 14:36
Son Güncelleme: Çarşamba 17.06.2015 15:22

Nükleer silah sayısı azaldı, tehdit büyüdü

Stockholm Barış Araştırmaları Enstitüsü’nün (SIPRI) raporuna göre nükleer silahların sayısında hafif bir düşüş kaydedilirken nükleer tehdit büyüyor.

Rapora göre bu yılın başı itibarı ile dokuz ülkenin (ABD, Rusya, İngiltere, Fransa, Çin, Hindistan, Pakistan, İsrail ve Kuzey Kore) yaklaşık 15 bin 850 nükleer silahı bulunuyor. Nükleer başlıkların toplam sayısı 2014'e göre 500 civarında azaldı.
Azalmanın başlıca nedeni Rusya ve ABD'nin eskimiş nükleer silahlarını ayıklayarak hurdaya çıkarması. Rusya geçen yılın başında 8 bin olan nükleer başlık sayısını 7 bin 500'e düşürürken, ABD aynı süre içinde nükleer silah sayısını 7 bin 300'den 7 bin 260'ya indirdi.
Ancak iki ülke de nükleer füze rampa sistemleri ve başlıkları modernleştirme amaçlı pahalı yatırım programlarını sürdürüyor.
İŞTE TEHDİT SAYILAN NÜKLEER SAHİBİ ÜLKELER

SIPRI raporuna göre Çin, Hindistan ve Pakistan gibi Asya ülkeleri de nükleer silah üretimine hız kazandırdı. Çin sahip olduğu nükleer başlıkların sayısını 250'den 260'a çıkardı. Hindistan'ın 90 ila 110, Pakistan'ın 100 ila 120 nükleer başlığı olduğu tahmin ediliyor. Rapora göre tüm dünyada yaklaşık 4 bin 300 nükleer başlık, füzelere monte edilmiş halde bulunuyor.

BU NÜKLEER FOTOĞRAFLAR DİĞERLERİNDEN ÇOK FARKLI

SIPRI araştırmacılarından Shannon Kile DW'ye yaptığı açıklamada "Pratikte nükleer silahların sayısının azaldığını ancak modernize edildiğini görüyoruz" dedi.

DW

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.