Perşembe 14.05.2009 11:06
Son Güncelleme: Perşembe 14.05.2009 11:07

Okyanus ve denizlerde 69 ülke hak iddia etti

Okyanus ve deniz yataklarında mülkiyet hakkı iddia eden 69 ülke, bu taleplerini Birleşmiş Milletler (BM) bünyesindeki bir komisyona resmen yaptı.

Başvurular için mühlet dün sona erdi. 69 ülke, zengin doğal kaynaklara sahip olduğu öne sürülen, dünyanın çeşitli bölgelerindeki deniz ve okyanus yatakları konusunda hak iddia etti.
BBC'nin haberine göre, deniz yatağındaki işlenmemiş kaynakları kontrol altına alabilme çabası tüm hızıyla sürüyor.
BM'nin kıta sahanlığının sınırlarına ilişkin komisyonuna hak iddialarını sunan ülkeler, doğalgaz, petrol ve diğer madenlere sahip bölgelerin mülkiyetinin kendilerine verileceğini umuyor. Arama faaliyetlerini daha da etkin hale getiren teknolojik gelişmeler, ülkeler için okyanus zeminlerini daha ulaşılabilir kıldı.
Şimdiye kadar, bir ülkenin kıyılarından 200 deniz mili açıktaki deniz yatağının mülkiyetinin kime ait olduğu kararlaştırılamıyordu. Ülkeler, BM komisyonundan dünyanın deniz sınırlarını çizmesini bekliyor.
İngiltere ve Arjantin Atlas okyanusunun güneyindeki Falkland adaları çevresinde, Çin ise Güney Çin denizi'ndeki bir ada zincirinin civarında, hak iddiasında bulundu. Aynı adaların kıta sahanlığı için Malezya, Vietnam ve Filipinlerin de hak iddiası var.
BM komisyonu, egemenlik konusundaki uzlaşmazlıkları incelemeyecek. Ülkelerin bu sorunu başka bir biçimde çözmeleri gerekiyor. Komisyonun çalışmalarının da yıllar sürmesi bekleniyor

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.