Giriş Tarihi: 15.6.2012 12:29 Son Güncelleme: 15.6.2012 13:39

Ortadoğu'da 'Türk taşı' furyası

Van Damme, Carlos, Crawford, Lopez, Estefan ve Houston gibi batılı ünlülerin malikanelerinde Türk taşları ve mermerini kullanma tercihi Ortadoğu'daki ünlüleri de etkisi altına aldı.

ABD'deki bazı ünlülerin lüks malikanelerinde Türk taşlarını tercih etmesinden sonra Ortadoğu'da bu taşlara talebin arttığı bildirildi.

Ege Maden İhracatçı Birliği'nce yayınlanan sektör analizinden derlenen bilgilere göre, Ocak-Mayıs 2012 döneminde kayda alınan Türkiye'nin toplam doğal taş ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artarak 677 milyon dolar olarak gerçekleşti.

İhracatta ilk sırada yer alan Çin Halk Cumhuriyeti'ne yapılan satışlardan elde edilen gelir yüzde 24 artışla 244 milyon dolar oldu, global krizin etkilediği ABD pazarında artış oranı yüzde 7, Fransa'da yüzde 8, İngiltere'de yüzde 5'te kaldı.
Geçen dönemde en fazla ihracatın yapıldığı ülkeler arasında yer alan Kanada'ya yapılan ihracat, yılın ilk 5 ayında yüzde 15 geriledi. Almanya, İtalya, İspanya ve Belçika'ya yapılan ihracatta da önemli oranda gerileme görüldü.

İhracatın en fazla arttığı ülkeler arasında BAE, Irak, Umman, Kuveyt, Mısır, Katar, Fas ve Ürdün yüksek oranlı artışlarla dikkati çekti. Ortadoğu coğrafyasında doğal taş ihracatının gerilediği tek ülke ise Suriye oldu.

Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Arslan Erdinç, krizin dünya ekonomilerini etkilemeye devam ettiğini, ABD pazarının toparlanamadığını, Avrupa'nın daha da kötüleşmesi ihtimalinden söz edildiğini ifade etti.

Türk dizilerinin etkisi

Doğal taş sektörü için çok önemli olan Çin ekonomisinin büyüme grafiğini sürdürdüğünü belirten Erdinç, son dönemde petrol gelirleri dolayısıyla öne çıkan Ortadoğu ülkelerinin yatırımlar açısından daha hareketli olduğunu söyledi.
Bunun doğal taş ihracatındaki gelişim grafiğinde de izlenebildiğini ifade eden Erdinç, şunları kaydetti: 'Ortadoğu ülkelerinden gelen talebin bu durgun devreyi atlatmamıza büyük katkısı olacak. Sadece mermer değil gıda, tekstil gibi önemli sektörler için de Ortadoğu pazarı iyi bir alıcı oldu. Bu ülkeler de batının güvenilir bir liman olmadığını görerek yüzünü Türkiye'ye döndü. Türkiye onlar için Avrupa ve ABD kalitesinde mal üreten, Çin fiyatının biraz üzerinde satan bir merkez olarak görünüyor. Ortadoğu'da yapımı sürdürülen saraylar, devlet binaları ve lüks projelerde Türk mermeri kullanılıyor. Türkiye'ye olan bu yakınlaşmada Türk dizileri de inanılmaz rol oynadı. Türkiye'nin Arap kamuoyunda olumlu bir imajı var, bu imaj işimizi kolaylaştırıyor.''
Erdinç, kriz öncesi dönemde ABD'deki ünlü isimlerin lüks malikanelerinde Türk taşlarını tercih etmesinden sonra talebin bir anda arttığını belirterek, benzer gelişmenin Ortadoğu coğrafyasında da yaşanmaya başladığına dikkatiçekti.
Michael Dell, Jean Claude Van Damme, Roberto Carlos, Cindy Crawford, Whitney Houtson, Jennifer Lopez, Roberto Carlos, Gloria Estefan gibi ünlülerin tercih ettiği Türk taşlarının geçen yıldan bu yana Ortadoğu ülkelerinden ünlülerin de tercihi haline geldiğini ifade eden Erdinç, son olarak Ortadoğu coğrafyasında çok popüler olan sanatçı Myriam Fares'in Beyrut'taki villası için Türk mermeri istediğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.