Salı 28.01.2015

Öz'e bir şok daha

Türk asıllı ABD'li doktor Mehmet Öz'ün başı bir kez daha diyet haplarıyla derde girdi. ABD'deki Federal Ticaret Komisyonu, Öz'ün diyet tedavisi için TV programında tavsiye ederek ün kazandırdığı ilaçların işe yaramadığı yönünde karar vererek, üretici firmanın tüketicilere 9 milyon dolar (21 milyon lira) ödemesine ve ilacın yanıltıcı reklamlarının yasaklanmasına karar verdi. Üretici firma, ilacın düzenli olarak kullanılması durumunda kullanıcıların egzersiz yapmadan ve diyet uygulamadan sadece 12 haftada 7.7 kilo vereceği iddiasıyla ürünlerini satışa çıkarmıştı. 2012'de Öz'ün programına konuk olan pazarlamacı Lindsey Duncan'ın, bu programın ardından dünyaca ün kazanan yeşil kahve çekirdeği katkılı ilaçları hakkındaki iddialar sonrası konuyu araştıran Federal Ticaret Komisyonu, ilaçların iddia edildiği gibi zayıflamaya yönelik olumlu bir etkisi olmadığı yönünde karar verdi. İlacın prosedüre uygun şekilde testlerden geçirilmediğine ve iddia edilen zayıflamanın sağlanabileceğine dair bilimsel verilerin uygun şekilde hazırlanmadığını ifade eden yetkililer, tüketicilerin mağduriyetlerinin giderilmesi için ilaçları üreten şirketin tüketicilere 9 milyon dolar ödemesine karar verildiğini açıkladı. Kısa bir süre önce de Öz'ün TV programının 40 bölümünü inceleyen İngiliz uzmanlar, Öz'ün bu programlarda 479 sağlık tavsiyesi yaptığını, ancak bunların sadece yüzde 46'sının bilimsel dayanağı olduğunu tespit ettiğini açıklamıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.