Pazartesi 13.06.2017

Paralel barın 92’lik kraliçesi

En yaşlı jimnastikçi olarak Rekorlar Kitabı’na giren 92 yaşındaki Johanna Quaas, Berlin’de katıldığı “70 yaş ve üstü” yarışmasında beşinci oldu. Alman sporcu “Hastalığım yok, ilaç kullanmam” dedi

Dünyanın en yaşlı jimnastikçisi olarak Guinness Rekorlar Kitabı'na giren 92 yaşındaki Alman Johanna Quaas, Berlin'deki jimnastik yarışmasında beşinci oldu. Uluslararası Alman Jimnastik Festivali kapsamında gerçekleşen yarışmada, 70 yaş ve üstü kategorisinde yarışan Quaas performansıyla izleyicileri şaşırttı. Paralel bar üzerinde yaptığı hareketlerle yarışmada beşinci sıraya oturan Quaas'ın yarışma için 6 ay hazırlandığı kaydedildi. Alman basını yaşlı sporcu için "Paralel barın kraliçesi, yine yeşil jimnastik kıyafetinin içinde, yaşına göre inanılmaz olan esnekliğini, doğruluğunu ve gücünü kanıtladı" ifadelerini kullandı. 1925 doğumlu jimnastikçinin hayat hikâyesine gelince... Küçük yaşta jimnastiğe başlayan ve ilk jimnastik yarışmasına 10 yaşında katılan Quaas, II. Dünya Savaşı'nın kariyerine engel olması sebebiyle spor hocalığı yapmaya başlamış. Ancak 57 yaşında tekrar yarışmalara katılma kararı almış. 86 yaşında en yaşlı jimnastikçi olarak Rekorlar Kitabı'na giren Quass'ın 11 madalya kazandığı belirtiliyor.
'YÜZÜM YAŞLI KALBİM GENÇ'
Quaas, "Yüzüm yaşlı olabilir. Ama kalbim hâlâ genç. Belki jimnastiği bıraktığım gün benim ölüm günüm olur. Hastalığım yok hiç ilaç kullanmam" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.