Çarşamba 20.03.2014
Son Güncelleme: Perşembe 20.03.2014

Kayıtların silindiği ortaya çıktı

12 gündür aranan Malezya uçağının pilotu evindeki simülatörde çevre ülkelere iniş egzersizleri yapmış. Yetkililer, kaptan pilotun geçen ay simülatörden sildiği dosyaları kurtarmaya çalışıyor

Malezya Havayolları'na ait kayıp yolcu uçağını arama çalışmaları 26 ülkenin desteğiyle sürerken, kaptan pilotun evindeki simülatörde bulunan dosyaları kısa bir süre önce sildiği ortaya çıktı. Malezyalı yetkililer hafta başında pilot Zahari Ahmed Şah'ın evini araştırmış, kişisel uçak simülatörünü inceleme altına almıştı. Malezya basınındaki haberlere göre, Ahmed Şah'ın, evinde Maldivler, Hindistan, Sri Lanka gibi ülkelerde bulunan havaalanlarına iniş egzersizleri yaptığı ortaya çıktı. Malezya Savunma Bakanı, Ahmed Şah'ın simülatördeki dosyaları geçen ay sildiğini, bilişim teknisyenlerinin bu dosyalara ulaşma çabalarının devam ettiğini açıkladı. Pilotun seçtiği havaalanlarının ortak noktası ise hepsinin 1 kilometrelik pistlere sahip olması. Kayıp Boeing 777 güvenli bir iniş gerçekleştirebilmesi için en az 1.5 kilometrelik bir piste ihtiyaç duyuyor. Bazı uzmanlar, Ahmed Şah'ın uçağı kaçırmayı önceden planladığı, uçağı kısa mesafeli bir piste indirebilmek için de simülatörden egzersiz yaptığını ileri sürdü. Deneyimli pilotlardan alınan bilgilere göre bir Boeing 777'yi bir kilometrelik piste güvenle indirmek imkansız, fakat ufak bir kazayla böyle bir iniş gerçekleştirmek mümkün.
İLK GÖRGÜ TANIKLARI
Bu arada ilk defa, olayın görgü tanığı olduğunu iddia eden bir grup ortaya çıktı. Maldivler'de yaşayan bir grup köylü, 227 yolcu ve 12 mürettebatla kayıplara karışan uçağın, köylerinin üzerinden uçtuğunu, alçaktan uçan uçağı yakından gördüklerini iddia etti. Sivil havacılık tarihinin en esrarengiz olaylarından biri olarak tarihe geçen MH370 sefer sayılı kayıp yolcu uçağını gördüğünü iddia eden köylüler Heveeru adlı haber sitesine konuştu. Kuda Huvadhoo köyünde yaşayan 9 kişi, uçaktan haber alınan son tarih olan 8 Mart'ta büyük bir yolcu uçağının köylerinin üzerinden uçtuğunu söyledi. "Daha önce bu kadar alçaktan uçan bir jet görmemiştim. Uçağın kapılarını bile rahatlıkla seçebiliyorduk" diyen köylülerden biri uçağı kırmızı çizgili beyaz bir hava taşıtı olarak tanımladı. Tanımın MH370 sefer sayılı uçağa uygun olması dikkatleri çekti. Maldivler'in Milli Güvenlik Güçleri, radarlarında böyle bir hareketlilik tespit etmediklerini fakat iddialarla ilgili detaylı bir inceleme başlatacaklarını duyurdu. Malezyalı yetkililer ise bu iddiaları "dezenformasyon" olarak nitelendirdi.
RADARDA ŞÜPHELİ CİSİM

Arama çalışmalarının 12'inci gününde, Taylandlı yetkililerden kritik bir bilgi geldi. Tayland Hava Kuvvetleri Sözcüsü Montol Suchookorn "8 Mart gecesi saat 01.28'de MH370 sefer sayılı uçağın kaybolduğu yerin yakınlarında seyreden bir cisim tespit ettiklerini" duyurdu. Uçağın yerle iletişimini kesmesinden 6 dakika sonra radarlara takılan cismin Malezya Havayolları uçağı olup olmadığına dair araştırmalar sürüyor. Suchookorn kendisine yöneltilen "Böyle kritik bir bilgiyi neden şimdiye dek paylaşmadınız?" sorusunu ise "Cisim Tayland hava sahasında değildi ve tehlike arz edecek bir rotaya doğru yönelmemişti" ifadeleriyle yanıtladı.
"YANGIN ÇIKMIŞTIR"
Dünya basınının ilgisini çeken kayıp uçak hakkında sıradışı komplo teorilerinin yanı sıra uzman pilotların kaza senaryoları da gündeme geliyor. 20 yıllık Kanadalı pilot Chris Goodfellow kişisel blogunda yayınladığı yazısında şu ifadelere yer verdi: "Bana kalırsa kokpitte bir yangın çıkmış olabilir. Biz pilotlar uçuş sırasında sürekli olarak en yakın havaalanlarını ve acil durum senaryolarını göz önünde bulundurma refleksi geliştiririz. 18 bin saat uçuş deneyimine sahip Ahmed Şah da yangını sezer sezmez, Pekin'e doğru gitmekte olan uçağın yönünü Palau Langkawi havaalanına çevirmiş olmalı. Fakat mürettebat yangınla başa çıkamamış dolayısıyla pilotlar ve yolcular zehirlenmiş olabilir. Bu durumda uçak otomatik pilotla uçmaya devam edecektir. Arama çalışmaları uçağın yeni rotası üzerinde devam ederse eninde sonunda enkaza ulaşılacağı kanısındayım. " DIŞ HABERLER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.