Pazar 11.04.2010
Son Güncelleme: Pazar 11.04.2010

Sicili kabarık...

Polonyalı yetkililerin, başkanlık uçağı olarak kullanılan Tupolev Tu-154'ün değiştirilmesini uzun süredir tartıştıkları ortaya çıktı. Ancak fonların yetersizliğinden ötürü, 20 yaşına gelen uçağın yenisiyle değiştirilemediği ortaya çıktı. Tu-154 tipi yolcu uçaklarının kaza sicili ise bir hayli kabarık. Son 10 yılda defalarca adı kazalarla anılan bu uçaklar, şu ana dek tam 66 kazaya karıştı... Bu kazaların altısı son beş yılda meydana geldi. Rus hava yolu devi Aeroflot bile kısa süre önce Tu-154'leri envanterinden çıkardığını duyurmuştu.
DİYARBAKIR GİBİ...

Rusya'da yaşanan felaket ve pilotlarla ilgili "siste inme inadı" iddiaları, akıllara Diyarbakır'da 8 Ocak 2003'te düşen ve 75 kişinin öldüğü uçak kazasını getirdi. O kazanın da aynı şekilde 'pilot ısrarı'ndan kaynaklandığı ortaya çıkmıştı. Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün feci kazaya ilişkin raporunda uçuş ekibinin, yaklaşma ışıkları ve pistin görüş açısında olmamasına rağmen inişte ısrarcı davrandığı belirtilmişti. Raporda pilotların Diyarbakır Havaalanı'na pas geçme noktasına geldiklerinde ısrarla iniş yapmak istediğine yer verilmiş, pilotların pas geçme kararını çok geç verdikleri, bu nedenle de çarpmanın yaşandığı belirtilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.