Salı 29.05.2012 15:48
Son Güncelleme: Salı 29.05.2012 17:00

Şoförsüz 200 km'yi kazasız gittiler

İspanya'da sürücüsüz araç konvoyu 200 km'lik yolculuğu kazasız tamamladı.

İspanya'da sürücüsüz araçların oluşturduğu bir konvoy, otoyoldaki 200 km'lik yolculuğu kazasız tamamladı. Araçların birbirine kablosuz ağ ile bağlı oldukları ve profesyonel bir sürücünün kullandığı lider aracı "takip ve taklit" ettikleri şoförsüz araç konvoyu, ilk kez test ediliyor.
"Karayolu treni" adı da verilen ve Volvo firması tarafından geliştirilen sürücüsüz araç projesiyle, yakın gelecekte "rahat sürüş" dönemine geçiş
sağlanması amaçlanıyor.
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu'nun "Sartre" (Safe Road Trains for the Environment) araştırma projesi kapsamında yapılan testi yürüten Volvo firması, bu tip araçların gelecekte geniş kullanım alanı bulacağını belirterek, sürücülerin seyir esnasında dizüstü bilgisayarlarıyla çalışabileceklerini, kitap okuyabileceklerini ya da arka koltuklara oturup yemeklerini yiyebileceklerini kaydetti.
3 otomobil ve bir kamyonetten oluşan konvoydaki araçlar birbirlerine kameralar, radar ve lazer sensörleriyle bağlı bulunuyor. Lider aracı ve
yakınlarındaki diğer araçları gözlemleyen otomobiller, kablosuz bağlantıyla, kendi otonom gaz, fren ve direksiyon sistemleriyle lider aracı "taklit"
ediyorlar.
Saatte 85 km hızla yol alan konvoydaki araçların arasında saatte sadece 6 metre mesafe bulunuyor. Projenin sorumlusu Linda Wahlstroem, diğer araçların arasındaki trafikte yol almanın projeleri için bir kilometre taşı olduğunu belirterek, "Bir günde 200 km yol yaptık ve test başarılıydı. Bu deneyim nefes kesiciydi" dedi. Otonom araçların bilim kurgu olarak düşünüldüğünü ancak bu teknolojinin çoktan hazır olduğunu söyleyen Wahlstroem, tamamen konsept açısından bakıldığında, bu projenin çok iyi yürüdüğünü ve otonom araç konvoylarının gelecekte mutlaka kullanılacağını kaydetti.
AB Komisyonu'nun 3 yıldır yürüttüğü Sartre projesine İngiltere'den otomobil teknoloji firması Ricardo UK, İspanya'dan Tecnalia Research&Innovation, Almanya'dan Institut fur Kraftfahrzeuge Aachen (IKA) ve İsveç'ten Technical Research Institute katılıyor. Proje kapsamındaki otonom araçların tümü şimdiye kadar 10 bin km civarında deneme sürüşü yaptı.
Projenin şimdiki amacı, lider aracı izleyen çok sayıdaki sürücüsüz otomobilin otoyollarda özel ayrılmış bölümlerde yüksek hızlarda seyretmesini
sağlamak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.