Salı 19.01.2021 11:41
Son Güncelleme: Salı 19.01.2021 14:10

Son Dakika: Aşının etkinlik oranı neden değişiyor? Sinovac’tan çarpıcı yanıt geldi!

Koronavirüs salgını tüm hızıyla devam ederken, dünya çapında birçok ülke aşılama çalışmalarına hızla devam ediyor. Çin biyoteknoloji şirketi Sinovac, geliştirdiği ve aralarında Türkiye’nin de olduğu birçok ülke tarafından kullanılan Coronavac aşısının ikinci doz uygulamalarına yönelik merak edilenleri yanıtladı. Yapılan açıklamaya göre CoronaVac aşısında ikinci dozunun etkinliği, uygulama sürelerinin arası açıldıkça artıyor.

Dünya bir yılı aşkın süredir koronavirüs pandemisinin kıskacında can çekişiyor. Salgında sosyal yaşamdan, eğitime, üretimden, sağlık faaliyetlerine kadar her alanda büyük tahribat oluştu. Ülkeler kendilerince tedbirler üretirken, dünyanın her köşesinde pandemiyi sonlandıracak aşının üzerinde hummalı çalışmalar gerçekleştirildi. Dünyaya ilk aşı müjdesini veren ülke Rusya olurken, art arda Çin, Almanya ve İngiltere'den de aşı müjdeleri geldi. Aşıların her biri faz-3 çalışmaları sonrası güvenilirlik testini geçtikten sonra kullanım onayı aldı. Birçok ülke BionTech-Pfizer ortaklığını tercih ederken, birçok ülke de Sinovac'ın CoronaVac isimli aşısını tercih etti.

Sinovac aşısının etkinlik oranı Türkiye'de yüzde 91'lerde tespit edilirken, Brezilya'da yüzde 78'lerde, Endonezya'da ise yüzde 65'lerde kaldı. Bunun nedenini Sinovac, yaptığı açıklama ile duyurdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.