Giriş Tarihi: 30.4.2013 09:59

Suriye'de bir gazeteci daha kayıp

İtalyan ''La Stampa'' gazetesi muhabirinden 20 gündür haber alınamadığı bildirildi.

İtalyan ''La Stampa'' gazetesinin, röportajlar yapması için ay başında Suriye'ye gönderdiği muhabiri Domenico Quirico ile 20 gündür iletişime geçemediği bildirildi.

La Stampa Genel Yayın Yönetmeni Mario Calabresi, gazetesinin internet sitesinde yaptığı açıklamada, "Bir dizi röportaj için Suriye'nin Humus kenti yakınlarına gönderdiğimiz muhabirimiz Domenico Quirico ile 20 gündür temas kuramıyoruz" ifadesini kullandı.

Quirico'nun 6 Nisan'da Suriye'ye Lübnan sınırından giriş yaptığını ve çatışmaların yoğun olduğu Humus kenti yakınlarına gittiğini aktaran Calabresi, muhabirleriyle son kez 9 Nisan'da RAI muhabirine gönderdiği mesajla iletişim sağlandığını belirtti.

Bu zamana kadar Quirico'ya ulaşma çalışmalarını büyük bir titizlik ve gizlilikle sürdürdüklerini ancak olumlu sonuç alamadıklarını kaydeden Calabresi, "daha fazla yardımı olur" düşüncesiyle onun kaybolduğu haberini kamuoyuyla paylaşma kararını verdiklerini ifade etti.

La Stampa Genel Yayın Yönetmeni, Quirico'ya ulaşamadıkları 6. günde aileyle alınan ortak karar doğrultusunda İtalya Dışişleri Bakanlığı ile temasa geçtiklerini, arama çalışmalarının bakanlık bünyesindeki kriz masası tarafından yönetildiğini de bildirdi.

İtalyan haber ajansı ANSA'nın haberinde de çiçeği burnunda Dışişleri Bakanı Emma Bonino'nun konuyla kişisel olarak ilgilendiği kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.