Pazartesi 30.05.2016 23:38
Son Güncelleme: Pazartesi 30.05.2016 23:42

Terör Paris turizmini vurdu

Kasım ayında meydana gelen saldırılar sonrası Paris’i ziyaret eden turist sayısında önemli ölçüde düşüş yaşandı.

Geçtiğimiz yıl kasım ayında meydana gelen saldırılar ile son günlerde düzenlenen grev ve gösteriler, Paris turizmini önemli ölçüde etkiledi.

Bölgesel Turizm Komitesi'nin raporuna göre, bu yılın ilk 3 ayında Paris'i ziyaret eden yabancı turist sayısında önemli ölçüde düşüş yaşandı. Buna göre 2016'nın ilk üç ayında Paris'teki otellerde doluluk oranı bir önceki yılın ilk üç ayına oranla yüzde 7,7 azaldı. Otellerdeki doluluk oranı bu düşüşle yüzde 56 oranında gerçekleşti.

Terör ve sosyal olaylar nedeniyle Paris'ten uzak duranlar arasında ilk sırayı Japonlar alıyor.

Başkenti ziyaret eden Japonların sayısı 2015 yılının ilk 3 ayına oranla yüzde 56 geriledi. İkinci sırada yüzde 35'lik düşüşle Ruslar yer alıyor. 2015'te özel kampanyalar sayesinde yüzde 49 oranında artan Çinli turist sayısında da yüzde 13,9 gerileme meydana geldi. 2015 yılında "24 saatte vize" gibi özel kampanyalar sonrası Paris'e gelen Çinli turist sayısı 1,2 milyona çıkmıştı. Fransa'nın komşusu İtalya'dan gelen turist sayısında ise yüzde 24'lük düşüş yaşandı.

Uzmanlar, Paris'teki mevcut istihdamın yüzde 18,8'inin turizm sektörüne bağlı olduğunu ve şehrin bütçesinin yüzde 13'ünün yine turizm gelirinden sağlandığını söylüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.