Salı 08.03.2011
Son Güncelleme: Salı 08.03.2011

Türkiye, ABD ve AB'yi daha olumlu görüyor

İngiliz yayın kuruluşu BBC ve Globescan şirketince yapılan anketten Türk halkının geçen yıla oranla bu yıl ABD, Fransa, İngiltere ve Avrupa Birliği (AB) hakkında daha olumlu görüşe sahip olduğu çıktı. Aralık 2010 ile Şubat 2011 tarihleri arasında dünyanın 27 ülkesinde 28 bin kişiden telefonla ve yüzyüze görüş alınarak hazırlanan ankette uluslararası arenada farklı toplumların birbirlerine ne kadar pozitif ve negatif baktığı ölçüldü. Buna göre Türkiye'de ABD aleyhtarlığı devam etse de, bu ülke hakkındaki olumsuz görüş bildirenlerin oranı 21 puan düşerek yüzde 70'lerden yüzde 49'lara geriledi. ABD hakkında olumlu görüş bildirenler de 22 puan artarak yüzde 35 oranına yükseldi.
EN NEGATİF ÜLKE İSRAİL ÇIKTI

Ankette Türkiye'de AB hakkında olumlu görüş bildirenlerin oranı da yüzde 46'lara çıkarken, olumsuz görüşte olanların oranı yüzde 29'a düştü. İngiltere'ye olumlu bakanların oranı 23 puan arttı ve Fransa'ya karşı positif düşünenler de iki kat artarak yüzde 36'ya yükseldi. İran için pozitif düşünenlerin oranının yüzde 36'ya yükseldiği ankette, İran'ın dünyadaki nüfuzuna olumsuz bakanların oranı ise yüzde 45 çıktı. İsrail ise yüzde 77 ile Türk kamuoyunun en olumsuz görülen ülke özelliğini taşıyor. Bu ülke hakkında olumlu düşünenlerin oranı yüzde 9 oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.