Perşembe 13.02.2014 19:15
Son Güncelleme: Perşembe 13.02.2014 19:15

TV dünyasında dev satın alma

ABD’deki kablolu TV yayınlarının lideri olan Comcast, en büyük rakibi ‘Time Warner Cable’ı 45 milyar dolara satın alarak 190 milyar dolarlık bir dev olmaya hazırlanıyor.

Kablolu televizyon yayını alanında dev bir birleşme yaşanıyor. 22 milyondan fazla abonesiyle dünyanın ve ABD'nin en büyük kablolu yayın şirketi olan Comcast, en yakın rakibi olan Time Warner Cable'ı satın alacağını duyurdu. Paylaşılan bilgilere göre 45.2 milyar dolar değerinde dev bir anlaşmanın gerçekleşmesi bekleniyor. Bu anlaşma bedeliyle beraber hem abone sayısı hem de şirket değeri olarak bir kablolu yayın devi yaratılacak.

190 MİLYARLIK ŞİRKET

144 milyar dolarlık piyasa değerine sahip olan Comcast'in, Time Warner Cable'ı 45.2 milyar dolara satın alması durumda 190 milyon dolarlık bir şirket ortaya çıkacak. Buna ek olarak Comcast'in 22 milyon civarında abone sayısı bulunuyor. Bu rakam Time Warner Cable'da ise 12 milyon civarında. İki şirketin birleşmesinden sonra ise Comcast 34 milyon aboneye sahip olacak. Böylelikle ABD'deki kablolu TV yayını pazarının üçte ikisinden fazlasına Comcast hakim olabilecek. Başka bir deyişle ABD'deki kablolu yayın pazarı, Comcast'in tekelinde olacak. Duyurulan söz konusu satın alma haberi beraberinde tartışmaları da getirdi.

İNTERNETE MEYDAN OKUYOR

İnternet hızının artması ve yaygınlaşmasıyla ABD'deki televizyon izleme alışkanlıkları da hızla değişiyor. Bu değişimden ilk etkilenen alanlardan biri de kablolu yayınlar oldu. ABD'de 2010 yılında 50 milyona yakın kablolu televizyon yayını abonesi bulunurken, bu rakam geçen üç yıl içinde 19 milyon abone azaldı. İnternetten televizyon izleme teknolojisi olan IPTV'lerin abone sayısı ise ABD'lilerin yeni tercihi oldu. Abone sayısı bakımından geçen üç yılda yüzde 300'den fazla büyüme yakalayan IPTV yayını, toplamda 12 milyondan fazla aboneye ulaştı. Bu yüzden Comcast'in en büyük rakibini 45 milyon dolar ödeyerek satın almasını cesur bir adım olarak yorumlamak mümkün.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.