Giriş Tarihi: 12.7.2012 12:18

TV haberciliği bunalımında

Gallup araştırmasına göre Amerikalı izleyicilerin ancak yüzde 21'i ekranlardan verilen haberlere inanıyor.

Amerikan televizyonları, her geçen gün güven kaybetmeye devam ediyor. Gallup Araştırma şirketi tarafından yapılan son kamuoyu yoklaması televizyon haberciliğinin gün geçtikçe insanların güvenini yitirdiğini ortaya koydu.
CNN ile Fox News haber kanallarının Yüksek Mahkeme'nin Sağlık Reformu ile ilgili verdiği kararı izleyicilerine yanlış aktarmalarından önce yapılan araştırma kamuoyu ile paylaşıldı.
Gallup araştırmasına göre TV izleyicilerinin ancak yüzde 21'si ekranlardan verilen haberlere inandıklarını söyledi.
Araştırmanın neticesine göre geçtiğimiz 19 yıl içinde televizyonların yüzde 25'e varan güven yitirdi. Yine Gallup'un 1993'de yaptığı kamuoyu yoklamasında insanların yüzde 46'sının TV haberlerine güvendiklerini ortaya çıkarmıştı.
Medyanın gün geçtikçe siyasi taraftarlığı ve olayları belli fikirlere ayna tutmaya çalışması bu sektörün giderek halk nazarında güven yitirmesine neden oluyor. Gallup'un araştırmasında Demokrat Parti taraftarlarının Cumhuriyetçilere oranla daha fazla televizyon haberlerine güvendiği ortaya çıktı.
Demokratların yüzde 34'ü televizyondan izledikleri haberlere inandıklarını belirtirken Cumhuriyetçilerde bu rakam ancak yüzde 17 oldu. Kendisini herhangi bir partiye yakın görmeyenlerin TV haberlerine olan güveni ise yüzde 19 olarak ifade edildi.
Gallup araştırma sonucunu değerlendirmesinde, halkın neden TV haberlerine olan güvenini yitirdiğine dair spesifik bir neden bulamadıklarını söyledi. Şirket ancak her geçen yıl Amerikalıların basına karşı negatif bir tutumla eğitildiklerine dikkat çekti.
Gallup yalnızca görsel değil aynı zaman da yazılı basının da büyük güven kaybı içinde olduğunu kaydetti. Gallup, yazılı basına olan halkın güveninin yüzde 25 olarak tespit ettiğini açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.