Giriş Tarihi: 2.12.2015 15:23

Twitter üzerinden ırkçı mesaj atana ilginç ceza!

Brezilya’da ırkçılık karşıtları, sosyal medya üzerinden ırkçılık yapanlara savaş açtı. Twitter üzerinden siyahlara hakaret edenleri ifşa etmek için bulunan yöntem ise oldukça ilginç. Detaylar haberimizde...

Brezilya'da siyah hakları örgütü Criloa'nın başlattığı kampanya diğer ülkelere de örnek olacak türden. "Racismo Virtual, Consequencias Reais" (Gerçek Irkçılık, Gerçek Sonuçlar) isimli kampanya kapsamında, Facebook ve Twitter'dan yazılan ırkçı mesajlar dev billboard'lara yazılarak mesajı yazanın kapısının önüne yerleştiriliyor.
Kampanya kapsamında Twitter üzerinden "Pis siyah, ben duş aldım ama seni bilmem" diye yazan bir kişi, ertesi gün Twitter'dan paylaştığı bu mesajını dev bir billboard'da kapısının önünde buldu.

Kampanyanın organizatörü Jurema Werneck, amaçlarının insanların sosyal medyada ırkçı mesajlar atarken bir kez daha düşünmesini sağlamak olduğunu belirtti.
Criola, Twitter ve Facebook'ta ırkçı mesajlar paylaşan kişilerin evini konum belirleme araçları yardımıyla tespit ediyor. Mesajlarda söz konusu kişinin ismi, kişisel bilgileri ve fotoğrafı değil, sadece mesajı yer alıyor.
Melez ve beyazların siyahlara oranla daha fazla olduğu Brezilya'da, siyahlara yönelik ırkçılık sık yaşanan bir sorun.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.