Giriş Tarihi: 24.6.2010 10:20 Son Güncelleme: 24.6.2010 10:21

Üç dakikada saldırı için hazır

Rus Ordusu'nda yeni kullanılmaya başlanılan 4. nesil hava muharebe aracı BMD-4 saldırı için tüm navigasyonları üç dakika içinde hazır hale getirebiliyor.

Ryazan Yüksek Hava Komutanlığı Okulu'nda eğitim gören askeri öğrenciler, düzenlenen tatbikat esnasında Rusya'nın yeni ürettiği 4. nesil 'Bahça-U' tankını denedi.
Yeni navigasyon ve yakın-vizyon ekipmanları ile donatılan araç önceki modellere kıyasla, aynı zamanda daha güçlü silahlara da sahip. Askerler BMD-4'ün çok kullanışlı olduğunu belirterek, "İlk ateşi gerçekleştirmek için sadece üç dakikaya ihtiyaç duyuluyor" dedi. Uzmanlar, söz konusu hızın bu zamana kadar bir rekor olduğunu, BMD-4'ün T-90'dan yaklaşık iki kat daha hızlı olduğunu kaydediyor.
Otomatik atış kontrol sistemine sahip olan araçta, hedefin vurulması için topçu ve operatöre gereken hesaplamaları yapan bilgisayar imkanı da var. Askerlerin havadaki hedefi vurmak için bir tek tuşa basmaları yeterli oluyor.
BMD-4 aracı Rusya Hava Kuvvetleri'nde 2005 yılında hizmete girdi. Ancak tam anlamıyla askeriyede yeni kullanılmaya başladı. Uzmanlara göre Bahça-U aracının henüz benzeri dünyada yok. BMD-4 2008 ve 2009 yıllarında Kızıl Meydan'da düzenlenen Zafer Geçidi'nde de yer almıştı.
Tatbikata katılmadan önce askeri öğrenciler iki yıl boyunca 4. nesil hava muharebe aracının kullanım derslerini aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.