Salı 26.03.2014

Uçak nasıl bulundu?

İngiliz uydu haberleşme firması Immarsat uzmanları aslında 9 Mart'ta uçağın son sesli iletişimin sağlandığı 8 Mart gecesi saat 1.19'dan sonraki 6 saat uçuşuna devam ettiğini tespit etmişti. Bu tespite uçağın Immarsat uydularından birinde yaptığı elektronik titreşimden varıldı. Ancak uydu gps bağlantısı olmadığı için biri Kazakistan yönünde kuzeyden biri Hint Okyanusu'nun güneyinden açılan iki elektronik koridordan uçağın gittiği rota belirlenemedi. Ancak sinyaller birtakım gizli ipuçları içeriyordu. Immarsat Avusturyalı fizikçi Christian Doppler'ın geliştirdiği Doppler etkisi teorisini matematiksel bir modele oturtarak enkazın yerini belirledi.
KUZEYE DEĞİL GÜNEYE

Gözlem kaynağının yerini değiştirmesiyle frekans dalgalarında değişmeler olduğu (Günümüzde kullanılan ambulans sirenlerinin uzaklaştığında değişen ses gibi) fark edildi. Aynı etkiyle kuzeye kayan radyo dalgalarının aslında seyahatin güney yönünde yapıldığı tespitine varılarak lokasyon belirlendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.