Giriş Tarihi: 9.3.2012 10:27 Son Güncelleme: 9.3.2012 11:54

48 saatte 50 milyon tıklandı

Hıristiyan militan Kony yüzünden hayatları zindan olan Ugandalı çocukları konu alan belgeseli 48 saatte 50 milyon kişi izledi.

"Afrika'nın Hıristiyan militanı" Joseph Kony yüzünden hayatları zindan olan Ugandalı çocukları konu alan yarım saatlik belgesel, 48 saatte 50 milyon kişi izledi.

Barbadoslu Rihanna gibi ünlü şarkıcılar kampanyaya destek verdi. Ancak viral kampanyayı yürüten ABD merkezli sivil toplum kuruluşuyla ilgili soru işaretleri var. Bağışların sadece yüzde 32'si Uganda'ya gidiyor.

ABD'de Invisible Children (Görünmez Çocuklar) adlı sivil toplum kuruluşu, Tanrı'nın yeryüzündeki sözcüsü olduğunu savunan Ugandalı terör örgütü lideri Joseph Kony'nin tutuklanması için bir belgesel hazırladı.
2005 yapımı olan belgesel, üç gün önce başlayan yeni viral kampanya (internette virüs gibi hızla yayılan halkla ilişkiler kampanyası) sayesinde internette rekor kırdı.
İŞTE O VİDEO


30 dakikalık videoda, aşırı dinci (Protestan) Tanrı'nın Direniş Ordusu'nun (LRA) lideri Kony yüzünden hayatı zindan olan çocuklarla röportajlara yer veriliyor. "Hiçbir şey zamanı gelmiş bir fikirden daha güçlü değildir" sözleriyle başlayan ve "Kony'i herkese tanıtmak istiyoruz" denen belgeseli sadece YouTube'da üç günde yaklaşık 35 milyon kişi izledi, 300 bini aşkın yorum yapıldı.
Rihanna ve P Diddy gibi ünlü şarkıcılar kampanyaya destek verdi. #stopkony, Invisible Children, LRA ve Uganda ifadeleri Twitter'da en çok konuşulan konular arasına girdi; hatta iPad 3 tanıtımını bile solladı.
ÇOCUKLAR ASKER VE SEKS KÖLESİ
Uganda'nın kuzeyinde 1987'de kurulan LRA'nın bugün sadece 250-1000 kadar militanı kaldı. Örgüt, asker ve seks kölesi yapmak için çocukları kaçırmakla, onbinlerce kişiyi öldürmek veya uzuvlarını kesmekle suçlanıyor.
ABD Yönetimi, Kongo ve Güney Sudan'da da terör eylemleri düzenleyen Kony'yi yakalamak üzere geçen ekimde Ugandalı askerleri eğitecek 100 komandoyu bölgeye göndermişti. 60 karısından 42 çocuğu olan Kony, Lahey'deki Uluslararası Ceza Mahkemesi tarafından aranıyor.

Sadece YouTube'daki videoyla onbinlerce dolar kazandığı sanılan Invisible Children, kony2012.com sitesinde de tişört ve "eylem takımları" satıyor. Ancak bağış da toplayan kuruluşu dikkatle inceleyenler şüphelerini de dile getiriyorlar.
2005'te bir grup film yapımcısı tarafından kurulan San Diego merkezli Invisible Children'a verilen paranın sadece yüzde 32'sinin Uganda'ya gittiği, aynı kuruluşun ABD'de kurumsal şeffaflık konusunda dört üzerinden ancak iki yıldız alabildiği belirtiliyor. Grubun, 20 Nisan'da tüm dünya gençliğini filmin logosunu şehirlerinde dört bir yana asmaya çağırması da eleştiriliyor.
Ayrıca kuruluşun üç üyesini 2008'de Güney Sudan'da ellerinde silahlarla gösteren bir fotoğraf da tartışma konusu.
SUÇLAMALARA CEVAP VERDİ
Invisible Children adlı kuruluş, blogunda yaptığı açıklamada, topladığı paranın yüzde 80.46'sını "misyonunu genişletmeye" harcadığını, şeffaflık konusundaki kırık notun ise yönetim kurulunda beş yerine dört bağımsız üye olmasından kaynaklandığını bildirdi.
Kuruluşun 28 yaşındaki CEO'su Ben Keesey, "Viral başarı, mesajımızın yankılandığını ve videoyu izleyenlerin değişimi zorlamak için kendilerini daha güçlü hissetiklerini ortaya koyuyor" dedi.
Kuruluşun geçen yıl balta girmemiş ormanlara militan saldırıların halk tarafından telefonla ihbar edilebilmesi için kurduğu antenler, ABD Dışişleri tarafından da övülmüştü. Obama Yönetimi'nin Uganda'ya asker gönderirken bu kuruluştan yardım aldığı da öne sürülüyor.
Hürriyet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.