Salı 27.03.2012
Son Güncelleme: Salı 27.03.2012

Dünyanın dibinde üç saat geçirdi

Titanik ve Avatar gibi unutulmaz filmlerin yönetmeni James Cameron, üç boyutlu belgeseli için dünyanın en derin yeri olan 11 kilometrelik Mariana Çukuru'na tek başına dalış yaptı

Oscarlı yönetmen James Cameron, National Geographic'le birlikte çektiği 3 boyutlu belgesel film için, Pasifik Okyanusu'nda ABD'ye ait Guam Adası'nın güneybatısında dün dalış gerçekleştirdi. Daha önce birkaç kez dalışı ertelenen "Deepsea Challenger" isimli 12 ton ağırlığındaki mini denizaltı dün sabaha karşı okyanusa indirildi.
AŞAĞIDAN 'TWEET' GÖNDERDİ

Cameron, 11 kilometreyle "dünyanın tabanı" denilen Mariana Çukuru'na dalışında bilim insanları için sudan örnekler de topladı. En derin noktada 3 saat boyunca görüntü alan ABD'li yönetmen çukurun tabanından Twitter'daki takipçilerine "Tabana şimdi ulaştım. Kendimi hiç bu kadar iyi hissetmemiştim" diye mesaj bile gönderdi. Avustralyalı mühendisler tarafından inşa edilen denizaltı beklenenden 70 dakika önce yaklaşık 5 saat sonra su yüzeyine çıktı. Tek başına dalışı gerçekleştiren 57 yaşındaki ünlü yönetmenin sağlık durumunun iyi olduğu açıklandı. Mariana Çukuru'na 23 Ocak 1960'ta Amerikalı deniz teğmen Don Walsh ile 2008'de ölen İsviçreli oşinograf Jacques Piccard batiskafla (denizaltı benzeri araç) inmiş ve sadece 20 dakika kalmış, daha sonra buraya gitmeyi deneyen olmamıştı. DIŞ HABERLER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.