Salı 10.06.2014
Son Güncelleme: Salı 10.06.2014

Yapay zekâ ilk kez Turing testini geçti

Biri Rus diğeri Ukraynalı iki yazılımcının "13 yaşındaki bir öğrenci" gibi programladığı Eugene Goostman adlı bilgisayar yazılımı, sanal ortamda iletişime geçtiği jüriyi kendisinin insan olduğuna ikna etti

13 yaşındaki Ukraynalı bir öğrenciymiş gibi programlanan Eugene Goostman isimli bilgisayar yazılımı ilk kez Turing testini geçerek jüri üyelerini, insan olduğuna ikna etmeyi başardı. Teste göre karşısındakini insan olduğuna ikna eden bilgisayarın testi geçmesi hâlinde "düşünebildiği" kabul ediliyor. Turing testi bilgisayarların insanlardan ayırt edilip edilmeyeceğinin sınandığı test olarak biliniyor. Turing testini geçmek için ise yüzde 30 ve üzerinde oy almak gerekiyor. Ancak Rus Vladimir Veselov ve Ukraynalı Eugene Demchenko tarafından geliştirilen Eugene Goostman, geçen cumartesi günü yapılan testte jüriden yüzde 33 oranında oy alarak bir rekora imza attı. Şimdiye kadar 65 yıllık bir geçmişi olan testte bu kadar puan alan bir yazılım programının olmadığı kaydedildi. Veselov, 13 yaşında bir çocuğun kişiliğini taşıyan yapay zekâ programına inandırıcı bir karakter geliştirmek için çok uğraştıklarını belirtirken, bazı uzmanlar Turing testinin aşılmasının siber suçlar için de yeni bir dönemin başlangıcı olduğunu vurgulayarak kaygılarını belirtiyor.
TURİNG TESTİ NEDİR?
1950'de ünlü İngiliz matematikçi ve bilgisayar bilimcisi Alan Turing'in ortaya attığı kavrama göre Turing testinin amacı bir makinenin düşündüğünü söylemenin mantıksal olarak mümkün olup olmadığıdır. Testte makine, bir insanla birlikte, sorgulayıcının görüş alanının dışında bir yere saklanır. Sorgulayıcı soru sorarak karşısındakilerden hangisinin insan hangisinin bilgisayar olduğunu saptamaya çalışır. Sorgulayıcının soruları ve daha önemlisi aldığı yanıtlar, klavye sisteminde yazılıp ekranda verilir. Testler sonucunda sorgulayıcı, tutarlı bir şekilde insanı saptayamadığı takdirde makine Turing testini geçmiş sayılır. Kaynak: Wikipedia

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.