Cumartesi 20.10.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 20.10.2012

Yatış şeklimiz bizi anlatıyor

İngiliz araştırmacılar, yaşamdaki her halimizin uyku şekline yansıdığını ortaya koydu. Birinci sırada yan yatarak, bacakların kıvrılması var. Bu huzursuzluk ve rahatsızlığı ifade ediyor

İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre, uyurken tercih edilen yatış şekilleri, kişilerin karakterlerinin bir yansıması olarak şekilleniyor. Vücut dili uzmanı Robert Phipps ve ekibinin yaptığı araştırmaya göre dört çeşit yatış pozisyonu var.
Yüzde 58 oranıyla, İngiltere'de en çok tercih edilen yatış şekli olan, yan yatarak bacakların yukarı çekildiği ve "cenin pozisyonu" olarak adlandırılan kıvrılarak yatma durumu, huzursuzluk ve rahatsızlığı ifade ediyor. Bacaklar ne kadar kıvrılırsa, gün içinde o kadar rahatsızlık çekildiğini gösteriyor. İkinci sıradaki, yan ve hiç kıvrımsız olarak, "kütük pozisyonu" olarak adlandırılıyor. Bu, sert karakterli kişilerde görülüyor. Üçüncü sırada yüzde 25'lik oranla "hasret çeken" olarak bilinen yatış şekli geliyor. Yan yatıp ellerini vücudunun önünde birleştiren kişi, bir hayali kovalıyor ya da bir hayal tarafından kovalanıyor. Bu kişilerin en mükemmel sonuca ulaşmak istedikleri ve hayatta kendilerine hep yeni mücadeleler edindikleri belirtiliyor.
Son olarak yüzde 17'lik oranıyla en az gözlemlenen uyku şekli ise "serbest düşüş pozisyonu" olarak biliniyor. Bu şekilde uyumanın, kontrol eksikliği çekildiğini gösterdiği belirtilirken, fiziksel olarak da en rahatsız pozisyon olduğu ifade ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.