Salı 17.07.2012 10:59

Yeryüzünün en büyük 'platformu'

Bir araştırmaya göre, YouTube küresel bir haber platformuna dönüştü. Firmanın istatistikleri de bu araştırmayı doğrular nitelikte.

Kamusal hizmetlerin de sunulmasıyla, internet günlük hayatın vazgeçilmezlerinden oldu. Artık dijital çağın olanaklarından görme engelliler de yararlanmaya başladı.

Deutsche Welle'nin haberinde, Pew Araştırma Merkezi'ne bağlı Gazetecilikte Mükemmellik Projesi tarafından yapılan araştırmada, 2011 yılının farklı aylarında insanların güncel olaylar için en fazla YouTube'u kullandıklarının tespit edildiği belirtildi.
Pew Araştırma Merkezi, çalışma için 2011 ocak ayından 2012 mart ayında kadar 15 aylık bir süreçte haber ve politika alanında en popüler videoları inceledi.
Pew Araştırma Merkezi'ne bağlı Gazetecilikte Mükemmellik Projesi Direktör Yardımcısı Amy Mitchell, "Burada ortaya çıkan durumlardan biri de tanıklık etme gücünün, haber tüketim sürecinin bir parçası olmasıdır" dedi.
Yüzde 39'u halktan geliyor
Japonya'da geçen yıl meydana gelen deprem ile ilgili videolar, felaketten sonraki hafta 100 milyondan fazla kez izlendi. Rusya'daki seçimler ve Ortadoğu'daki huzursuzluklara dair videolar da en fazla izlenen videolar arasında yer aldı.
İzlenen videoların yüzde 39'u halk tarafından eklenen, yüzde 51'i de bir haber kurumunun logosunu taşıyan videolardan oluşuyor.
YouTube'un verilerine göre, siteye dakikada 72 saatlik video yükleniyor ve günde 4 milyardan fazla kez tıklanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.