Perşembe 07.01.2016 21:38

Yüzde 63'ünün "kötü gün" tasarrufu yok

ABD'li Bankrate'in anketine göre, Amerikalıların yüzde 63'ü 500 dolarlık beklenmedik acil bir harcamayı karşılayabilecek tasarrufa sahip değil

ABD'de yapılan bir anket, Amerikalıların yüzde 60'ından fazlasının 500 dolarlık beklenmedik acil bir harcama için yeterli tasarrufa sahip olmadığı ortaya koydu.

ABD'de internet üzerinden bireysel finansman hizmetleri sunan Bankrate'in Money Pulse (Paranın Nabzı) başlıklı anketine göre, Amerikalıların sadece yüzde 37'isi 500 dolarlık sürpriz bir harcamayı tasarruflarından karşılayabiliyor.

Şirketin, 17-20 Aralık 2015 tarihlerinde gerçekleştirdiği ankete katılan bin kişiden yüzde 63'ü ise arabasının yolda kalması ya da dişinin kırılması gibi aciliyet durumunda kullanabileceği herhangi bir tasarrufu olmadığını belirtti.

Anket sonuçlarına göre, bu kişilerin yüzde 23'ü sürpriz harcamayı diğer giderlerini keserek, yüzde 15'i kredi kartlarını kullanarak ve diğer yüzde 15'i aile üyeleri ya da arkadaşlarından borç isteyerek karşılamaya çalışacağını dile getirdi.

Fed'in anketleri de aynı yönde

Bununla birlikte, ABD Merkez Bankası'nın (Fed) yaptığı anketler de birçok Amerikalının toparlanan ekonomiye rağmen tasarruf yapamadığına ve maaştan maaşa geçinmeye çalıştığına işaret ediyor. Buna göre, sadece 400 dolarlık beklenmedik bir masraf, Amerikalı ailelerin yüzde 47'sini borçlanmak zorunda bırakıyor.

Fed Başkanı Janet Yellen, konuya ilişkin bir açıklamasında, bazı Amerikalıların finansal açıdan 2007-2009 krizinden önceki döneme kıyasla daha kötü durumda olduğunu belirterek, özellikle kısıtlı imkanlara sahip olan ailelerin birikimlerini artırabilmeleri için desteklenmesi çağrısında bulunmuştu.

Washington merkezli PEW araştırma şirketinin geçen yılın kasım ayında yaptığı başka bir araştırma, Amerikalı ailelerin yüzde 30'una yakının hiç tasarrufu olmadığını ortaya koyarken, Magnify Money adlı bir başka kuruluşun anketi ise ülkedeki bireylerin yüzde 38'inin kredi kartı borçlarını ödeyemediğini göstermişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.